Convocat el VII Concurs de WhatsApp-Relats (2023)

El pròxim 12 de gener de 2023 l’alumnat de 4t d’ESO de l’Alt Pirineu i Aran i el de 4t de Segona Ensenyança d’Andorra participarà en la setena edició del concurs literari WhatsApp-Relats. Es tracta d’una activitat cultural transfronterera que té com a objectiu incentivar la creació literària dels joves estudiants a través d’eines tan habituals com el telèfon mòbil o la popular aplicació de missatgeria instantània. El concurs l’impulsa i organitza l’Associació Llibre del Pirineu, el Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior del Govern d’Andorra, el Servei Educatiu Alt Urgell – Cerdanya, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i el Consell Comarcal de l’Alt Urgell i compta amb el suport de l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA).

El dia 12 de gener de 2023, els/les responsables del concurs a cada centre escolar rebran un missatge de WhatsApp de l’organització amb el tema sobre el qual haurà d’escriure l’alumnat. Es disposarà d’una hora de temps per crear un relat d’un màxim de 100 paraules i després l’haurà d’enviar, també per Whatsapp, a un telèfon de l’organització. Tots els relats seran recollits per l’organització en una única base de dades. Tècnics de l’organització atorgaran un número a cada relat i n’invisibilitzaran els autors/res i els centres abans de passar-los al jurat.

D’entre tots, se seleccionaran deu relats finalistes, entre els quals se n’elegiran tres com a premiats. Així, s’ha establert un primer premi consistent en una tauleta tàctil; un segon premi d’un smartwatch i una motxilla per a ordinador de tercer premi. Els altres set finalistes rebran un jocs d’auriculars sense fils. Els relats finalistes es publicaran en format digital.

En la següent infografia, en podeu consultar les bases:

Us passem, a més, el recull dels microrelats premiats del VI Concurs WhatsApp relats 2022, amb el tema “Vaig cridar al cel i la muntanya va respondre”.