Convocat el VI Concurs de WhatsApp-Relats

El pròxim 13 de gener de 2022 l’alumnat de 4t d’ESO de l’Alt Pirineu i Aran i el de 4t de Segona Ensenyança d’Andorra participarà en la sisena edició del concurs literari WhatsApp-Relats. Es tracta d’una activitat cultural transfronterera que té com a objectiu incentivar la creació literària dels joves estudiants a través d’eines tan habituals com el telèfon mòbil o la popular aplicació de missatgeria instantània. El concurs l’impulsa i organitza l’Associació Llibre del Pirineu, el Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior del Govern d’Andorra, el Servei Educatiu Alt Urgell – Cerdanya, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i el Consell Comarcal de l’Alt Urgell i compta amb el suport de l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA).

El dia 13 de gener de 2022, els/les responsables del concurs a cada centre escolar rebran un missatge de WhatsApp de l’organització amb el tema sobre el qual haurà d’escriure l’alumnat. Es disposarà d’una hora de temps per crear un relat d’un màxim de 100 paraules i després l’haurà d’enviar, també per Whatsapp, a un telèfon de l’organització. Un cop rebuts tots els relats, es codificaran i s’anonimitzaran abans de transferir-los al jurat.

D’entre tots, se seleccionaran deu relats finalistes, entre els quals se n’elegiran tres com a premiats. Així, s’ha establert un primer premi consistent en una tauleta tàctil; un segon premi d’un smartwatch i una motxilla per a ordinador de tercer premi. Els altres set finalistes rebran un jocs d’auriculars sense fils. Els relats finalistes es publicaran en format digital.

En la següent infografia, en podeu consultar les bases:

Per tal d’incentivar la participació dels estudiants en el concurs, l’organització ha realitzat un vídeo de presentació del certamen amb l’actor i músic pirinenc Ivan Caro, exalumne de l’Institut Joan Brudieu.

Us passem, a més, el veredicte de l’edició 2021, en què Adam Gómez Segovia, alumne de l’Institut Joan Brudieu, va obtenir el tercer premi del concurs, i Iasmina Elena Popa, també de l’Institut Joan Brudieu, va quedar-ne finalista.

I el recull dels microrelats premiats del V Concurs WhatsApp relats 2021, amb el tema “Per fi vam poder sortir”.