Alumnat de S4: Servei Comunitari al Gran Recapte d’aliments (2022)

L’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Joan Brudieu participa, dins el projecte educatiu del Servei Comunitari, en la 14a edició del Gran Recapte d’Aliments, el 25 i 26 de novembre, promoguda pel Bancs dels Aliments. Amb 13 edicions celebrades, des de l’any 2009, el Gran Recapte s’ha consolidat com una de les grans fites solidàries de Catalunya, guanyant-se l’estima i el suport de la ciutadania. Els gairebé 5 milions d’aliments que s’aconsegueixen, permeten proveir a les entitats d’aliments bàsics com la llet, l’oli o les conserves per un període aproximat de 3 mesos.

Enguany, l’alumnat de 4t d’ESO, portant una armilla identificativa del banc dels Aliments, participarà activament en la recollida física d’aliments del Gran Recapte a diferents supermecats de la Seu d’Urgell (Plus, Disseu la Salle, Disseu Passeig, Disseu carrer Major, Àrea Guissona i Caprabo Eroski), des de les 15:00 h fins a les 21:00h del divendres 25 i des de les 09:00 h fins a les 21:00h del dissabte 26, en diferents grups i en diferents franges horàries, cobrint gairebé el 80% dels punts de recollida d’aliments proposats.

Les seves funcions seran engrescar la clientela a fer donacions físiques d’aliments als punts de recollida remarcant als donants quins son els aliments més idonis (oli, llet, conserves de peix i verdures), evitant al màxim l’aliment fresc i refrigerat, donar informació sobre la funció del Banc dels Aliments i sobre la situació de precarietat alimentària al nostre entorn. No es podran acceptar donacions en diners o xecs. En el supòsit que les persones insisteixin se les haurà d’adreçar a les línies de caixa o bé fer una donació al web https://www.granrecapte.com. Una vegada s’acceptin les aportacions físiques s’hauran de dipositar a les banyeres i també recuperar les bosses de tela per poder reutilitzar-les.

L’objectiu de la campanya és informar i sensibilitzar a la ciutadania de Catalunya sobre la realitat de la pobresa alimentària en el nostre entorn, per afavorir la donació d’aliments i, alhora, promoure una col·laboració continuada amb els Bancs dels Aliments al llarg de l’any. Una campanya com el Gran Recapte és essencial perquè els Bancs dels Aliments puguin omplir el rebost i tenir assegurada la distribució, els propers mesos, de productes tan necessaris com la llet, l’oli o les conserves de peix i verdures.

Col·laboreu-hi!!