Alumnat de BTX: activitat formativa “El món de la diferència”

Els dies 13 i 14 de febrer, l’alumnat de 1r de BTX i de 2n de BTX realitzarà uns tallers de 2 hores per tal d’aprendre sobre les característiques del seu comportament i el de la resta, per ajudar-los a conèixer el seu model comunicatiu de cara al Treball de Recerca per a l’alumnat de 1r de BTX, i, amb caràcter d’orientació personal per a l’alumnat de 2n de BTX per tal de facilitar la seva tria d’uns estudis posteriors adients a la seva personalitat. Els tallers, impartits per professionals externs de l’empresa IDDINK, es faran mitjançant l’eina MapsTell (https://mapstell.com/es), basada en el model avaluatiu DISC, que agrupa els quatre estils de comportament: «Dominance» (decisiu, dominant), «Inducement» (influent), «Submission» (estable), «Compliance» (conscienciós).

Els tallers, de caràcter grupal, s’iniciaran els dies previs amb la resposta individual a un qüestionari, el resultat del qual es veurà reflectit, de manera clara i molt més senzilla de llegir i d’interpretar, en un mapa personal. El dia del taller, el mapa convidarà l’alumnat a explorar el seu propi comportament per tal que, a continuació, pugui traspassar les fronteres i endinsar-se trepitjant, literalment, en un mapa estès a terra, el món d’altri.

L’Associació de Mares i Pares de l’Institut Joan Brudieu, ara més que mai, està present i treballa conjuntament amb el centre per tal que avancin nous projectes que considera que són d’interès per als vostres fills i filles. Enguany, el cost dels tallers vindrà sufragat en la seva totalitat per l’AMPA, que hi dona total suport amb la voluntat de donar a conèixer, com a experiència pilot, aquesta nova eina a tot l’alumnat de Batxillerat. S’entén, doncs, que l’AMPA, de manera puntual, no fa distinció entre SOCI i NO SOCI, ja que això suposaria un perjudici per a TOT l’alumnat del centre, en cas d’haver-hi continuïtat en els anys vinents.

Des de l’Institut hi estem molt il·lusionats i creiem que aquesta activitat, pel seu format i contingut, serà molt profitosa per a l’alumnat, a més de divertida i engrescadora.

Carta informativa per a les famílies de l’alumnat de 1r de BTX i per a les de l’alumnat de 2n de BTX – Carta informativa per al professorat