Acció Almesquera

Des de les Escoles Verdes s’ha fet una sortida al Riu Segre per fer un treball d’investigació sobre l’almesquera. Hi han assistit cursos de l’IE d’Oliana, el Col·legi Pau Claris i l’Institut Joan Brudieu. Pel que fa a l’INS Joan Brudieu, hi hem assistit amb l’alumnat de 1r de l’Aula d’Acollida. En primer lloc, s’ha fet la rebuda i la presentació de l’activitat a la sala d’actes del nostre institut i a continuació hem anat passejant fins al lloc on s’ha dut a terme l’activitat.
Un cop hem arribat al riu s’han fet grups per abordar diferents punts d’investigació. El nostre grup ha participat en el grup d’anàlisi del bosc de ribera i al d’anàlisi de l’aigua. Hem pogut observar la presència d’arbustos invasors com les nyàmeres i la presència d’oms, salzes i bogues, que són autòctons. Hem analitzat també la qualitat de les aigües d’aquest tram del riu i hem constatat que és prou bona, fet que afavoreix la presència de l’almesquera en aquest tram. No obstant, la construcció de la presa del Parc del Segre, fa que la presència d’aquest mamífer s’hagi reduït, ja que dificulta la seva mobilitat al llarg del tram del riu, fent que no pugui tenir prou espai natural per moure’s, desplaçar-se i alimentar-se. Fem una valoració positiva de la sortida, ja que l’alumnat nouvingut a La Seu ha pogut conèixer l’entorn natural del nostre institut i del nostre poble, conèixer fauna i flora present a la zona i quins són els passos a seguir per dur a terme la investigació. (fotos)