Eines digitals – Classes virtuals – Suport TAC:

Eines digitals – Classes virtuals – Suport TAC

En aquesta entrada trobareu recursos TAC que poden ser útils en el procés d’aprenentatge, Són recursos que alguns professors del centre fan servir i que conseiderem que poden ser útils per altres professors. Si necessiteu assessorament sobre algun programa en concret, poseu-vos en contacte amb algun membre de la comissió TAC i us assessorarem.

Pla d’educació digital de Catalunya

Eines per a classes virtuals:

Eines TAC

• eTwinning, plataforma europea que permet a docents i alumnat entrar a formar part de xarxes en línia de treball col·laboratiu entre centres d’Europa ( eTwinning) i altres països col·laboradors (eTwinning Plus)
  • iLovePDF. eines per convertir documents pdf en word i altres utilitats
  • “La pissarra” és un portal educatiu que ofereix vídeos en format de pencast digital (classes amb pissarra virtual), i que de moment cobreixen parcialment les següents matèries: Física – Química – Història de la Filosofia – Electrotècnia – Treball de Recerca
  • Projecte Eduroam: la xarxa Eduroam és una xarxa d’àmbit mundial gestionada des del Departament d’Educació, dedicada principalment a les persones itinerants que es desplacen per centres educatius i necessiten accedir a Internet
  • Camtasia Studio:”permite capturar en vídeo cualquier cosa que aparezca en pantalla, editar el vídeo resultante, mejorarlo y, finalmente, compartirlo.  En cuanto a la grabación, Camtasia Studio permite capturar una ventana, una zona o la pantalla completa.Puede capturar audio, recoger la imagen de una cámara web o de un PowerPoint. Las posibilidades son muchas. En edición de vídeo, Camtasia Studio ofrece funciones para hacer zoom, añadir audio, crear efectos de transición e incluso limpiar el sonido de ruidos. Y al exportar se puede publicar la creación en Flash, QuickTime, AVI, prepararlo para web, CD o incluso DVD”
  • WeTransfer és una pàgina web que permet enviar fins a 2Gb en arxius en una única vegada, als mails que es vulgui. Quan s’ha enviat reps un mail d’agraïment i confirmació, i quan l’altra persona es descarrega els arxius en rebs un altre d’informatiu. Les úniques limitacions són l’espai (2Gb), i que cal que se’l descarreguin en menys d’una setmana.
  • Kahoot!Tutorial: Kahoot! (Educación 3.0)Kahoot és una eina que permet al docent dissenyar un conjunt de preguntes de resposta múltiple. A l’aula es projecten aquestes preguntes des del portal web, al projector, i els alumnes participen de l’activitat des del seu telèfon mòbil, al qual hi ha descarregat l’aplicació.
  • Slide.lyTutorial  Una eina per a fer presentacions molt senzilla, que permet incloure música i efectes visuals