25 novembre: movem-nos

El 25 de novembre vam celebrar al centre educatiu el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones. Aquest curs hem volgut treballar aquest tema des de la dansa i el moviment, l’expressió de les emocions i la creativitat.

El dilluns 22 de novembre es va fer una performance de sensibilització de l’alumnat col·locant 28 cadires buides al pati, per representar els 38 feminicidis registrats en aquest 2022. A cadascuna de les cadires es va enganxar el nom de la víctima. En acabar, l’alumna Priscila Silvera, una de les persones referents d’igualtat del centre, va llegir un manifest.

El dimarts 23, la Laia Remolà, alumna de 2n de Batxillerat de les Arts Escèniques va realitzar una coreografia al voltant de la peça “Cançó de fer camí” de Mireia Vives i Borja Penalba a partir d’un text de Maria-Mercè Marçal. La cançó es va treballar a les tutories en l’activitat proposada per la Coordinació d’Igualtat “25 novembre: movem-nos”.

Dimecres 24 els referents d’igualtat, acompanyats del Coordinador de cicle Álex de Castro i de l’Adelaida Terol com a representat de l’Equip de Biblioteca van recollir el segell que atorga l’Ajuntament de Reus com a centres que formem part de la Xarxa de Centres per l’Igualtat. Durant l’entrega, l’alumnat referent i l’Adelaida Terol van explicar una bona pràctica duta a terme al centre al voltant dels personatges femenins de la literatura infantil i juvenil.

Finalment, el divendres 25, la professora Isabel Granollers amb l’alumnat de Projectes Artístics de 1r de Batxillerat va realitzar una instal·lació a les escales del centre.

Volem agrair la col·laboració de tota la comunitat educativa i els encoratgem a seguir treballant per conviure i aprendre en un centre compromès, igualitari, actiu i creatiu.

Les fotografies són de la Patri Pérez Capitan, alumna de 2n de Batxillerat E