Ensenyar i aprendre en temps de confinament

Des del passat mes de març, quant va començar el confinament que ens ha obligat a tothom a modificar el nostre ritme diari de vida, tots ens hem hagut d’adaptar en la mesura del possible a la nova situació.

L’Institut Cirviànum, ha dut a terme una sèrie de mesures perquè la docència es pogués continuar impartint de forma telemàtica malgrat la situació. Per poder dissenyar aquestes mesures, s’ha analitzat de forma individualitzada la situació de cada alumne i les seves famílies, per donar-los atenció, suport personalitzat i els recursos necessaris.

Als cicles formatius d’informàtica i comunicacions, com són SMX i DAW, tenim la gran sort i avantatge de que som usuaris i consumidors de productes informàtics, cosa que ens ha permès fer aquesta adaptació a la docència telemàtica d’una manera encara més ràpida.

S’han obert diverses vies de comunicació amb l’alumnat amb eines com Telegram, Discord, Moodle, fòrums, Classroom, telèfon, etc. S’ha mantingut contacte en tot moment amb les famílies per comprovar que la situació familiar era bona, que tots els membres de la unitat familiar estaven bé i a més, per donar suport emocional, continuar amb l’acció tutorial i encoratjar l’alumnat a continuar amb les seves tasques de manera telemàtica.

Pel que respecta les classes presencials, han sigut substituïdes per classes telemàtiques on s’han dut a terme les explicacions necessàries per poder dur a terme projectes i pràctiques relacionades amb els estudis. Aquestes es duien a terme mitjançant l’eina Discord, on tots els assistents en podíem comunicar i compartir pantalles per veure els resultats dels projectes duts a terme, fer presentacions, comentar els resultats d’una pràctica, resoldre dubtes, etc.

Ara més que mai, el nostre alumnat necessita assessorament, acompanyament i recolzament, tasca que el professorat de cicles realitza amb esforç i molta dedicació.