P4-Configuració de xarxes

Son moltes les tasques i projectes que els nostres alumnes han dut a terme amb molt d’esforç i dedicació. A més d’aquest esforç, s’ha de sumar el plus de que han hagut de fer-ho des de casa i en situació de confinament, cosa que dóna molt més mèrit a l’alumnat, ja que han hagut d’esforçar-se molt més del que ja venien fent.

La part més gratificant tant per l’alumnat com per al professorat, és poder veure que malgrat la situació anòmala que estem vivint, els resultats són excel·lents i millor del que es podria esperar. Per aquesta raó s’ha de fer especial menció i donar a conèixer una mostra dels projectes que s’han dut a terme com per exemple el projecte P4-Configuració de xarxes, dut a terme al mòdul Xarxes d’Àrea Local i realitzat de forma íntegra de forma telemàtica.

En aquest projecte els alumnes, han d’adoptar el rol d’analista de xarxes per analitzar els requeriments tècnics i necessitats de quatre oficines connectades de forma remota. Per poder fer-ho, han de tindre en compte tots els requerits tècnics que s’han estudiat durant el curs i han de dissenyar una solució òptima que cobreixi aquests requeriments i necessitats. A continuació han d’implementar aquesta simulació amb l’eina packet tracer, on han d’aplicar la solució dissenyada, configurar els equips (equips finals, servidors, commutadors i enrutadors). Finalment han de fer simulacions per comprovar que tot funciona, que els paquets circulen entre les diverses xarxes, i que els equips es comuniquen.

Us deixem dues mostres del projecte P4-Configuració de xarxes i esperem que us agradi.

p4-configuracioxarxes