Assignatures 1r

Les assignatures es classifiquen en:

 

MATEMÀTIQUES I

Podem entendre les matemàtiques com la base de diferents branques, no només purament científiques. Des de l’economia fins a la ciència, les matemàtiques ens proporcionen eines per a comprendre i analitzar el nostre món. En aquest curs abordarem conceptes fonamentals, que ben aplicats en totes aquestes branques, ens donaran solució a molts problemes quotidians i científics, explicar diversos fenòmens del món que ens envolta i prendre decisions. 

 

MATEMÀTIQUES APLICADES A LES CIÈNCIES SOCIALS I

L’assignatura de Matemàtiques socials a primer de batxillerat es centra en l’aplicació de conceptes matemàtics en contextos socials, econòmics i de negoci. Sol incloure temes com aritmètica financera, estadística descriptiva, probabilitats aplicades a situacions reals, geometria aplicada a la vida quotidiana i una introducció a la teoria de jocs i la teoria de la decisió. Aquest enfocament permet als estudiants comprendre com les matemàtiques poden ser útils en la presa de decisions personals i en la comprensió del món que ens envolta.

 

DIBUIX ARTÍSTIC I

Dibuixar és un procés d’observació, reflexió i representació que requereix una tècnica inicial, conèixer els recursos i els elements fonamentals. Per practicar-lo, cal comprendre com s’interrelacionen les formes, les estructures, els volums, la perspectiva, les proporcions, el comportament de la llum i el color. L’anàlisi d’obres d’artistes del llarg de la història afavorirà el coneixement d’aquest llenguatge artístic.

El primer curs ens centrem en la representació de formes i volums, el color i la llum i la representació de la profunditat en el pla. Sempre utilitzant la pràctica del dibuix com a mètode d’aprenentatge.

 

ANÀLISI MUSICAL I

Aquesta matèria es centra en l’estudi, la comprensió de les tècniques i els principals aspectes de l’anàlisi musical de totes les etapes de la història de la música, incloent-hi un enfocament específic en la música catalana i actual. L’objectiu és proporcionar als alumnes les eines necessàries per entendre i interpretar les obres musicals des d’una perspectiva analítica, explorant elements com la forma, l’estructura, l’harmonia, la melodia, el ritme… A través d’aquesta matèria, els alumnes desenvolupen habilitats crítiques i analítiques que els permeten apropar-se a la música des d’una perspectiva més profunda i contextualitzada. Farem diverses presentacions de cada etapa, així com classes de cant i projectes junt amb les matèries d’arts escèniques al llarg de cada trimestre.

 

LLENGUA I CULTURA LLATINES I

A través de l’aprenentatge d’aspectes relacionats amb la llengua, la cultura i la civilització romana, la matèria de Llengua i Cultura Llatines permet fer una reflexió profunda sobre el present i sobre el paper que l’humanisme pot i ha d’exercir davant dels reptes i els desafiaments del segle XXI. Aquesta matèria conté, a més, un valor instrumental per a l’aprenentatge de llengües, literatura, religió, història, filosofia, dret, política o ciència, proporcionant un substrat cultural que permet comprendre el món, els esdeveniments i els sentiments i contribuint a l’educació cívica i cultural de l’alumnat.

Llengua i Cultura Llatines, matèria de modalitat en el batxillerat d’humanitats i ciències socials, té com a principal objectiu el desenvolupament d’una consciència crítica i humanista des d’on poder comprendre i analitzar les aportacions de la civilització llatina a la identitat europea, i l’adquisició de tècniques de traducció que permetin a l’alumnat utilitzar les fonts primàries d’accés a l’antiguitat romana com a instrument privilegiat per conèixer-ne, comprendre’n i interpretar-ne els aspectes principals. Per això, aquesta matèria es vertebra al voltant de tres eixos: el text i la traducció, l’aproximació crítica al món romà i l’estudi del patrimoni i el llegat de la civilització llatina.

 

 

VOLUM

L’optativa de Volum es planteja com una introducció a  l’estudi i l’anàlisi de les formes i de les manifestacions tridimensionals per tal de completar la visió plàstica i contribuir al desenvolupament de la formació artística de l’alumnat, des d’una visió que tingui en compte l’equilibri i el respecte cap el el medi ambient i una visió cultural àmplia. 

L’objectiu de la matèria és impulsar la capacitat creadora de l’alumnat atenent l’expressió del volum, potenciant la producció divergent que fomenta la recerca de solucions pròpies. Això comporta aparellar la percepció i la imaginació amb coneixements pràctics i tècnics, sempre sostenibles.

 

DIBUIX TÈCNIC APLICAT A LES ARTS PLÀSTIQUES I AL DISSENY

El dibuix ha estat utilitzat al llarg de la història per la humanitat per transmetre idees i desenvolupar projectes. Per això és un llenguatge universal i una activitat intel·lectual que facilita l’anàlisi i el coneixement. És un enllaç d’unió eficaç entre la idea i la seva representació gràfica, cosa que propicia que sigui imprescindible en la comunicació i en la generació de formes. El dibuix és una eina fonamental en els processos de reflexió gràfica implícits en tota activitat creativa pròpia de les arts i el disseny. La matèria està dirigida a l’alumnat que cursa el batxillerat de la modalitat d’arts visuals i disseny. Desenvolupa les estratègies necessàries per a la comprensió i la posterior solució gràfica de problemes, la recerca de solucions i la planificació dels processos, per convertirse en un instrument d’investigació, de creació i comunicació de projectes en els àmbits del disseny gràfic, el disseny d’objectes i d’interiors, l’escultura, la instal·lació, la curadoria i la pintura mural, entre d’altres. 

Competència 1. Examinar la presència de la geometria a l’entorn físic i cultural, identificant les estructures i els traçats implícits, per analitzar gràficament i de forma raonada les estructures geomètriques i els elements tècnics implícits.

Competència 2. Avaluar i decidir quins són els procediments i els recursos propis de la geometria plana, descriptiva i de la normalització més idonis, per crear i concretar formes bidimensionals i tridimensionals de forma adequada i coherent als condicionants propis de cada tasca i amb les intencions creatives pròpies.

Competència 3. Dissenyar i elaborar formes bidimensionals i tridimensionals, valorant la importància del croquis a mà alçada així com de les convencions pròpies de la normalització, per representar-les amb precisió en projectes gràfics col·laboratius que permetin proposar, criticar, revisar, comparar, fer hipòtesis i proposar solucions de forma consensuada i eficaç, fent ús de les eines digitals disponibles. 

Sabers Primer i Segon curs: Geometria, art i entorn,Sistemes de representació de l’espai , Disseny de projectes, normalització i eines digitals per al disseny.

 

CULTURA AUDIOVISUAL

Taller de Cinema en Curs, un projecte europeu on hi participen una vintena d’instituts de diferents indrets. Realització d’un curtmetratge col·lectiu des de l’inici fins la seva presentació a la Filmoteca de Catalunya. Veiem i fem cinema amb l’acompanyament d’un cineasta i un equip de gravació professionals.

 

ARTS ESCÈNIQUES I

La matèria d’Arts Escèniques pretén abordar, de manera integral, els processos de creació escènica i performativa. Dins de les Arts Escèniques s’inclouen diferents modalitats que responen a un origen i una estructuració comuns: el ritual i l’espectacle. Des de manifestacions que es troben als fonaments culturals de la societat, com són el teatre i la dansa clàssics, amb les seves convencions, que actuen recreant situacions, fins al que anomenem “arts performatives”, en què es prescindeix de la convenció escènica, totalment o parcialment, i s’articula un discurs basat en el cos des de l’aquí i l’ara, amb la intenció de generar una transformació de la realitat percebuda. Per treballar aquestes tipologies escèniques, el cos i la veu són un element central en les arts escèniques, en què es desenvolupen les capacitats expressives i cinèsiques (corporals i gestuals) de l’intèrpret. L’alumnat aprèn a expressar i transmetre idees, sentiments i emocions, pròpies o compartides, mitjançant la pràctica de diferents modalitats d’arts escèniques i performatives. 

 

LLENGUATGE I PRÀCTICA MUSICAL

Proporcionarem a l’alumnat eines necessàries per comprendre i interpretar partitures i composicions. Es tracta de desxifrar els símbols musicals, entendre la seva estructura i significat, i aplicar-los en la interpretació i creació musical. L’objectiu principal és desenvolupar les habilitats necessàries per llegir, interpretar i escriure música de manera precisa i expressiva, explorant la riquesa del patrimoni musical. Això implica l’estudi de conceptes com la notació musical, el ritme, la melodia, l’harmonia i la forma, tot integrant exemples i obres representatives de la música per contextualitzar i enriquir l’aprenentatge. Escoltarem i analitzarem produccions i obres musicals així com la part de cant i projectes musicals que farem al llarg del curs junt amb les matèries d’arts escèniques.

 

LLENGUA I CULTURA GREGUES I

Aquesta matèria  es vertebra al voltant de tres eixos: el text i la traducció, l’aproximació crítica al món hel·lè i l’estudi del patrimoni i el llegat de la civilització grega, tres realitats que xopen pregonament les arrels culturals del món occidental. 

La traducció s’ha de plantejar com un procés continu que contribueixi a reforçar les estratègies d’anàlisi i d’identificació d’unitats lingüístiques de la llengua grega, sempre que sigui possible de manera comparada amb les llengües conegudes per l’alumnat. A més, en aquest mateix camp l’alumnat ha de saber distingir els ètims i formants grecs presents en el lèxic d’ús tant científic com quotidià, identificar els canvis semàntics que hagin tingut lloc i ser capaç de deduir el significat etimològic del lèxic conegut i els significats de lèxic nou o especialitzat. L’estudi de la llengua grega s’ha de complementar amb la interpretació, amb sentit crític, de textos grecs de diferents gèneres i èpoques, per valorar-ne l’aportació a la literatura europea en general i catalana en particular, així com amb l’anàlisi i la percepció de les característiques de la civilització grega en l’àmbit personal, religiós i sociopolític, per adquirir coneixements sobre el món hel·lènic i comparar críticament el present i el passat, per ser conscient de les aportacions del món clàssic grec al nostre entorn com a base d’una ciutadania democràtica i compromesa. Finalment, la llengua i la civilització gregues han de despertar també en l’alumnat una actitud de respecte pel patrimoni històric, arqueològic, artístic i cultural heretat d’aquesta civilització, amb l’objectiu de promoure’n la sostenibilitat com a producte que és de la creació humana i com a testimoni de la història, per explicar així el llegat material i immaterial grec com a transmissor de coneixement i font d’inspiració de creacions modernes i contemporànies.

 

LITERATURA UNIVERSAL

Visió panoràmica de la literatura, essencialment europea i contemporània. Introducció a la crítica literària: Punt de vista, estructura narrativa, espai i temps en la literatura… Debats sobre la importància de la literatura en la nostra vida. Similituds entre els anuncis publicitaris i les obres literàries. Activitats: Lectura de diferents obres literàries i escriptura de reflexions sobre diferents conceptes treballats a classe, visionats d’algun capítol de sèries i reflexions entorn de les històries que ens presenten. Participació en l’elaboració de les classes.

 

ECONOMIA

L’economia és una assignatura important per a tots els estudiants, ja que els proporciona les eines necessàries per comprendre el món que els envolta i prendre decisions informades com a ciutadans i consumidors. A més, és una assignatura que pot ser útil per a aquells estudiants que pensen seguir estudis relacionats amb l’economia, les finances, els negocis o l’administració pública. Tractarem temes com l’oferta, la demanda, els tipus de mercats, els impostos, el PIB i l’economia personal.

 

HISTÒRIA DEL MÓN

En aquesta assignatura es treballaran els esdeveniments més importants de la història mundial del segle passat. Començarem parlant del moviment obrer i les revolucions industrials fins al conflicte latent de la guerra freda. L’objectiu és proporcionar a l’alumnat el coneixement bàsic i fomentar el seu pensament crític per entendre d’on venim i quins conflictes socials han marcat el nostre present.

 

MATEMÀTIQUES APLICADES A LES CIÈNCIES SOCIALS I

L’assignatura de Matemàtiques socials a primer de batxillerat es centra en l’aplicació de conceptes matemàtics en contextos socials, econòmics i de negoci. Sol incloure temes com aritmètica financera, estadística descriptiva, probabilitats aplicades a situacions reals, geometria aplicada a la vida quotidiana i una introducció a la teoria de jocs i la teoria de la decisió. Aquest enfocament permet als estudiants comprendre com les matemàtiques poden ser útils en la presa de decisions personals i en la comprensió del món que ens envolta.

 

LLENGUA I CULTURA LLATINES I

A través de l’aprenentatge d’aspectes relacionats amb la llengua, la cultura i la civilització romana, la matèria de Llengua i Cultura Llatines permet fer una reflexió profunda sobre el present i sobre el paper que l’humanisme pot i ha d’exercir davant dels reptes i els desafiaments del segle XXI. Aquesta matèria conté, a més, un valor instrumental per a l’aprenentatge de llengües, literatura, religió, història, filosofia, dret, política o ciència, proporcionant un substrat cultural que permet comprendre el món, els esdeveniments i els sentiments i contribuint a l’educació cívica i cultural de l’alumnat.

Llengua i Cultura Llatines, matèria de modalitat en el batxillerat d’humanitats i ciències socials, té com a principal objectiu el desenvolupament d’una consciència crítica i humanista des d’on poder comprendre i analitzar les aportacions de la civilització llatina a la identitat europea, i l’adquisició de tècniques de traducció que permetin a l’alumnat utilitzar les fonts primàries d’accés a l’antiguitat romana com a instrument privilegiat per conèixer-ne, comprendre’n i interpretar-ne els aspectes principals. Per això, aquesta matèria es vertebra al voltant de tres eixos: el text i la traducció, l’aproximació crítica al món romà i l’estudi del patrimoni i el llegat de la civilització llatina.  

 

QUÍMICA I

La química és la ciència que estudia les substància i les seves propietats. La química aporta solucions en el món dels fàrmacs, dels materials, de l’energia i de l’aigua, entre d’altres, i genera coneixement i aplicacions per contribuir a l’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible. Els blocs que es s’inicien i s’aprofundeixen a 2n de batxillerat són els següents:

  • Enllaç químic i estructura de la matèria.
  • Reaccions químiques.
  • Química orgànica.

 

BIOLOGIA I

La matèria pretén proporcionar els principis generals de la biologia i la capacitat d’interpretar, transmetre i argumentar informació científica. L’estudiant ha de ser capaç de gestionar la informació eficaçment i aplicar coneixements de manera integrada. També ha de fomentar la presa de decisions informades davant de problemàtiques diverses.

Els cursos de biologia estan organitzats en blocs temàtics que inclouen aspectes com l’activitat científica, l’evolució dels éssers vius, la bioquímica, la fisiologia, la biologia cel·lular, l’ecologia i la sostenibilitat, la genètica molecular, els microorganismes, la immunologia, la biotecnologia i l’evolució.

Aquesta assignatura té continuïtat a 2n de batxillerat amb Biologia II. Per triar aquesta assignatura és molt recomanable haver cursat la Biologia i geologia de 4t ESO o, en el seu defecte, demanar els apunts al departament d’experimentals de l’institut i treballar-ho a l’estiu.

 

GEOLOGIA I CIÈNCIES AMBIENTALS

La matèria de Geologia i Ciències Ambientals pretén proporcionar als estudiants que la cursen els coneixements i les destreses necessaris per comprendre l’estructura i la dinàmica del nostre planeta i els fenòmens que se’n deriven. Aquests continguts es tracten amb una visió global, integrant les interrelacions que es produeixen amb les activitats humanes, per permetre a l’alumnat tenir una visió crítica de l’explotació dels recursos naturals i els impactes mediambientals que se’n deriven, així com dels riscos naturals que la dinàmica terrestre implica per als humans.

 

FÍSICA I

La Física, com a disciplina que estudia la natura, s’encarrega d’entendre i descriure l’univers, des dels fenòmens que es produeixen al microcosmos fins als que es donen al macrocosmos, mostrant que molts dels fenòmens que es donen en el dia a dia es poden comprendre i explicar a través de models i lleis físiques accessibles.

La matèria, l’energia i les interaccions es comporten de manera diferent en els diferents escenaris, i això fa que els models, els principis i les lleis que l’alumnat ha d’aplicar per explicar la naturalesa s’hagin d’ajustar a l’escala de treball i que les respostes o explicacions que trobin siguin aproximades i condicionades pel context, però no per això menys rigoroses.

A primer curs, el bloc cinemàtica inclou un estudi profund del bloc de cinemàtica amb un enfocament vectorial, de manera que la càrrega matemàtica d’aquesta unitat es vagi adequant als requeriments del desenvolupament maduratiu de l’alumnat. A més, l’estudi d’un nombre més gran de moviments li permet ampliar les perspectives d’aquesta branca de la mecànica. Igual d’important és conèixer quines són les causes del moviment, per això el bloc següent, estàtica i dinàmica, presenta els coneixements i les destreses corresponents a l’estàtica i la dinàmica. Aprofitant l’estudi vectorial del bloc anterior, l’alumnat aplica aquesta eina a descriure els efectes de les forces sobre les partícules i sobre sòlids rígids pel que fa a l’estudi del moment que produeix una força, deduint-ne quines són les causes en cada cas. El bloc energia presenta els sabers com a continuïtat dels que es van estudiar a l’etapa anterior, i aprofundeix més en el treball, la potència i l’energia mecànica i la conservació. Tot això encaminat a comprendre la importància del concepte d’energia a la nostra vida quotidiana, i en relació amb altres disciplines científiques i tecnològiques. 

 

DIBUIX TÈCNIC I

El dibuix tècnic constitueix un mitjà d’expressió i comunicació convencional per a qualsevol projecte la finalitat del qual sigui la creació i la fabricació d’un producte, i és un aspecte imprescindible del desenvolupament tecnològic. Dota l’alumnat d’un instrument eficient per comunicar-se de manera gràfica i objectiva per expressar i difondre idees o projectes, d’acord amb convencions que en garanteixen la interpretació fiable i precisa. Per afavorir aquesta forma d’expressió, la matèria de Dibuix Tècnic desenvolupa la visió espacial de l’alumnat en representar l’espai tridimensional sobre el pla, per mitjà de la resolució de problemes i de l’elaboració de projectes tant individuals com en grup. També potencia la capacitat d’anàlisi, de creativitat, d’autonomia i de pensament divergent, i afavoreix actituds de respecte i empatia. 

Competències específiques:

Competència 1. Examinar elements i formes de l’entorn que permetin fer evidents conceptes propis de la geometria plana i projectiva, per analitzar de forma raonada les estructures geomètriques i els elements tècnics implícits. 

Competència 2. Analitzar formes i traçats d’acord amb els principis propis del llenguatge de la geometria plana, per decidir els procediments idonis que permetin traçar-los gràficament amb precisió i de forma raonada. 

Competència 3. Avaluar i decidir els procediments més adequats, fent ús de la geometria plana i descriptiva, així com de les convencions pròpies de la normalització de forma apropiada, per crear i concretar formes bidimensionals i tridimensionals. 

Competència 4. Dissenyar i reelaborar formes bidimensionals i tridimensionals, valorant la importància del croquis a mà alçada, per representar-les amb precisió en projectes gràfics col·laboratius que permetin proposar, criticar, revisar, comparar, fer hipòtesis i traçar de forma consensuada i eficaç, fent ús de les eines digitals disponibles. 

Sabers 1r i 2n curs: Fonaments geomètrics, Geometria projectiva, Documentació gràfica de projectes: normalització i DAO.

 

TECNOLOGIA I ENGINYERIA I

La matèria de Tecnologia i Enginyeria I i II té com a finalitat fomentar aprenentatges i desenvolupar capacitats que permetin la comprensió tant d’objectes, processos i sistemes tècnics, com dels seus principis de funcionament, ús, seguretat i manipulació. Amb tot, el que és fonamental d’aquesta matèria és l’adquisició de cultura tecnològica, entesa com la capacitat de comprendre i emprar diferents tecnologies i l’aptesa d’interrelacionar-les, fent servir els procediments que li són propis. Dels 6 blocs, a 1r de batxillerat es treballen els blocs 1, 2 i 5 (només corrent continu).

Bloc 1: Al bloc de recursos energètics es desenvolupen coneixements per a l’obtenció, la generació i el transport de les principals fonts d’energia. Es posa un èmfasi especial en el consum responsable d’energia i en les mesures d’estalvi i eficiència energètiques.

Bloc 2: Al bloc de materials s’estableixen les propietats més importants dels materials, l’obtenció, la conformació, les aplicacions i la problemàtica ambiental de la producció, l’ús i el rebuig. També es desenvolupen continguts relatius a les propietats derivades de l’estructura interna dels materials, que es determinen mitjançant la realització d’assaigs tècnics específics.

Bloc 3: L’apartat de màquines i sistemes se centra principalment a descriure les característiques de les màquines i sistemes, els elements constitutius, les unions i els mecanismes. També desenvolupa continguts i procediments de pneumàtica i hidràulica. També es tracten els principis bàsics de la termodinàmica i les màquines tèrmiques.

Bloc 4: A l’apartat d’organització industrial i de processos de fabricació es descriuen els processos i les tècniques de fabricació, es mostren les màquines i les eines adients per a cada procés i s’especifiquen els procediments emprats. S’incideix, també, en la importància de la normalització i la metrologia.

Bloc 5: Al bloc de sistemes elèctrics i electrònics es desenvolupen continguts i procediments de circuits elèctrics, màquines elèctriques i circuits de corrent altern fent incís en les instal·lacions domèstiques.

Bloc 6: El bloc de Sistemes de regulació i control aborda l’actualització de sistemes tecnològics per a control automàtic i la capacitat de funcionar com a elements integradors de la resta de continguts vistos al llarg del batxillerat.

 

CREACIÓ FOTOGRÀFICA I CINEMATOGRÀFICA

Taller de Cinema en Curs, un projecte europeu on hi participen una vintena d’instituts de diferents indrets. Realització d’un curtmetratge col·lectiu des de l’inici fins la seva presentació a la Filmoteca de Catalunya. Veiem i fem cinema amb l’acompanyament d’un cineasta i un equip de gravació professionals.

 

DISSENY 2D I 3D

Disseny 2D: edició i manipulació d’imatges. Disseny 3D: creació de modelats 3D. Durant el curs es plantegen diverses activitats i projectes perquè l’alumnat els desenvolupi aplicant l’experimentació i la creativitat.

 

TALLER DE CREACIÓ ESCÈNICA

La matèria Taller de Creació Escènica proporciona als alumnes una visió vivencial del que és el teatre, entès en sentit ampli, de com es configura per un conjunt de tècniques l’objecte de les quals és la creació d’espectacles, posant en relació la interpretació, l’acció i l’espai escènic. A partir d’un seguit de preguntes com: Com es crea un espectacle? D’on parteix la idea que volem transmetre? Què mou el públic? Des de quin to i per crear quin efecte? Què és el personatge dramàtic i com transmet la seva personalitat?. Els alumnes aprendran a desenvolupar propostes escèniques a partir de diferents exercicis pràctics teatrals. 

 

REPTES CIENTÍFICS

Partint de problemes científics a l’abast dels coneixements de l’alumne es pretenen dissenyar investigacions que hi donin resposta. Aquesta assignatura es treballa en grups petits al laboratori i l’objectiu principal és familiaritzar-se amb l’experimentació basada en el mètode científic.

 

PROGRAMACIÓ

En la societat tecnològica actual és creixent la demanda de personal competent en desenvolupament de programes o aplicacions adreçades a resoldre situacions noves o introduir millores de disseny en les ja existents. Aquesta assignatura pretén donar a conèixer el procés de construcció d’un programa i saber utilitzar les eines bàsiques que es requereixen.

Tot i que les alumnes desenvoluparan programes mitjançant llenguatges o entorns de programació concrets (Python, C++, JavaScript, Html) i es treballarà, per tant, la sintaxi i la semàntica de les expressions i instruccions bàsiques dels llenguatges en qüestió, aquest aprenentatge els permetrà adaptar-se d’una forma relativament ràpida a qualsevol llenguatge de programació que puguin utilitzar posteriorment. 

De cara el tercer trimestre, es proposarà als alumnes que desenvolupin un programa o aplicació amb els coneixements adquirits en trimestres anteriors.

 

BIOMEDICINA

Aquesta matèria es divideix en 5 grans apartats:  

  1. La sang, la seva composició, interpretació d’analítiques de sang i tot el conjunt de malalties que en poden derivar: anèmies, leucèmies, hemofílies, etc.  
  2. El funcionament del sistema nerviós relacionat amb patologies amb elevada incidencia en la població, com el Parkinson, l’esclerosi, l’Alzheimer, entre d’altres, així com amb els principals tractaments o teràpies que s’estan desenvolupant. 
  3. El sistema immunitari. L’entrada de patògens activa els mecanismes de defensa altament específics i complexos. En aquest bloc s’estudiaran els mecanismes d’actuació, i els principals trastorns, com ara l’al·lèrgia, l’autoimmunitat,  les immunodeficiències o el rebuig d’òrgans. 
  4. Desenvolupament sexual: determinació del sexe, anomalies cromosòmiques i desenvolupament gonadal. 
  5. El càncer és una malaltia amb una gran incidència en la població. N’estudiarem les causes, els tractaments actuals i els avenços en la recerca. 

 

REPTES MATEMÀTICS

Has volgut aprofundir més amb els temes de matemàtiques? Has sentit curiositat pels resultats que s’obtenen i el perquè de les coses que fem? Tens clar que vols optar per una via post batxillerat on les matemàtiques seran molt importants?

L’objectiu d’aquesta matèria és donar resposta a tots aquests possibles dubtes, tot aprofundint en diversos temes per tenir nous recursos en uns estudis futurs.

 

PSICOLOGIA

Revisarem l’origen i el naixement d’aquesta disciplina, els seus mètodes, els seus principals interessos, les seves limitacions, alguns dels psicòlegs més importants, així com alguns dels temes més icònics com la memòria, la intel·ligència, l’aprenentatge o l’adolescència. 

 

MÓN CLÀSSIC

Amb la mitologia com a fil conductor, ens endinsem en la cultura grega i romana de fa més de dos mil anys. Descobrirem com vivien els antics grecs i els antics romans, què feien en el seu temps lliure, ens acostarem a les grans tragèdies gregues i descobrirem les arrels de la nostra llengua a través de l’etimologia.

 

FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL

L’assignatura de FOL està especialment enfocada a tractar assumptes relacionats amb l’orientació acadèmica i professional. Al llarg del curs que està dividit en diferents blocs es tractaran des d’un punt acadèmic i pràctic temes com: el coneixement del món laboral, la seguretat i salut en el treball, la prevenció de riscos i el marc jurídic laboral.  

 

FORMACIÓ I ORIENTACIÓ LABORAL MÉS ESTADA A L’EMPRESA

L’assignatura de FOL i Estada a l’empresa combina un trimestre on es treballa la prevenció de riscos laborals i la seguretat i salut en treball per posteriorment poder realitzar unes pràctiques en una empresa. Els altres dos trimestres l’alumnat que cursa aquesta assignatura està exempt d’assistir a classe ja que ha de realitzar 70 hores de pràctiques en una empresa. 

 

PROBLEMÀTICA SOCIAL

Aquesta assignatura pretén treballar factors geopolítics que han conduït als grans conflictes socioeconòmics i ambientals mundials. També s’aborden condicionants socials i polítics recollits en la filmografia, i que poden ser treballats en petits grups. 

 

SEGONA LLENGUA ESTRANGERA I: FRANCÈS

En aquesta matèria s’aprofundirà en el coneixement de la llengua francesa i les cultures francòfones, treballant amb materials reals i actualitzats. No hem d’oblidar que és la 5a llengua més parlada del món, més enllà de França! Un dels objectius serà l’obtenció del títol oficial DELF B1, que entre altres beneficis, ens permet obtenir el graduat universitari. 

 

FUNCIONAMENT DE L’EMPRESA

Últimament ens adonem de la importància que té formar-nos en l’entorn empresarial i de la comptabilitat, del màrqueting, de la promoció mitjançant  les xarxes socials, de l’emprenedoria i la innovació. Aquesta assignatura tracta d’aproximar l’alumnat al coneixement de l’empresa com a catalitzador clau del creixement econòmic. Proposa fomentar la cultura empresarial que potenciï la creativitat i l’esperit d’innovació, la reflexió crítica i la presa de decisions fonamentades. És molt important triar aquesta assignatura si es preveu fer el batxillerat social-econòmic ja que és obligatòria a 2n de Batxillerat, i molts dels continguts que surten a la Selectivitat es treballen a primer i ja es donen per sabudes a 2n de batxillerat.

 

CREACIÓ LITERÀRIA

Aquesta assignatura vol acostar l’alumne al món de l’escriptura creativa a partir del coneixement i el pensament crític. L’objectiu és descobrir diferents tècniques i eines per a la inspiració en el procés creatiu i, sobretot, per al creixement com a autors.