Cultura digital

En aquest apartat es recullen tots els documents del centre que fan referència a aspectes de la cultura digital. D’aquesta manera, es pot tenir una visió completa de l’assoliment d’aquesta cultura pel que fa al nostre institut.

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE

Incorporar els avantatges que les noves tecnologies aporten en el procés d’aprenentatge dels alumnes ha estat des de sempre un denominador comú al nostre institut. Per aquest motiu els alumnes i professors tenen al seu abast els recursos necessaris per poder-les utilitzar.

NOFC

Les NOFC recull els protocols que afecten a l’estratègia digital de centre i determina les funcions del coordinador digital.

PROJECTE DE DIRECCIÓ

El projecte de direcció 2020-24, estableix com un dels seus objectius potenciar l’ús de les TAC en el centre. Les actuacions que es desenvoluparan són:

• Redacció i difusió de la EDC.
  • Participació en cursos de formació per millorar la competència digital docent.
  • Potenciació del moodle del centre com entorn virtual d’aprenentatge.
  • Optimització de la plataforma educativa com a mitjà de comunicació entre les famílies i el centre.
  • Creació d’una adreça de correu corporativa per a l’alumnat i professorat del centre.
CREACIÓ I GESTIÓ D’USUARIS I CANVI DE CURS

El centre disposa d’un domini G Suite for Education propi. D’aquesta manera, l’alumnat i el professorat disposen d’un usuari @inscanmargarit.cat.

Cada membre disposa del seu usuari nomcognom@inscanmargarit.cat. Aquest usuari és personal i intransferible.

• Creació i actualització d’usuaris Google Workspace (document).
  • Tasques canvi de curs (document).
COMUNICACIÓ
  1. Web. El centre disposa d’una web amb la informació pública. S’hi poden trobar informacions que es revisen periòdicament (documentació, calendaris, dades del centre, etc.) i notícies sobre el que va succeint al centre dia a dia. A més, també disposa d’enllaços educatius o a les xarxes socials.
  2. Twitter i Instragram. El centre disposa de Twitter i Instagram per poder facilitar a les famílies, de manera més àgil i actual, la informació d’esdeveniments que es produeixen al centre.
  3. Comunicació amb les famílies. Les informacions amb les famílies de l’institut es realitzaran per la plataforma Ieduca, correu electrònic, videotrucada o cita prèvia.
L’ALUMNAT I FAMÍLIES

L’assoliment de la competència digital de l’alumnat és un dels objectius principals de l’estratègia digital de centre. Aquest assoliment s’ha d’aconseguir de forma transversal amb la implicació de totes les matèries o àmbits. Per aquesta raó el centre ha planificat el desplegament i avaluació de la competència digital de l’alumnat per nivell i matèries.

A l’incorporar-se al centre, s’informarà a alumnat del seu:

1. Usuari i contrasenya del seu correu corporatiu.
  2. Usuari i contrasenya per accedir a l’entorn virtual d’aprenentatge (Moodle).

El primer dia lectiu, es lliurarà a l’alumnat, que tenen continuïtat en el centre, els ordinadors portàtils.

A la reunió de presentació del curs, el tutors legals seran informats de l’usuari i contrasenya per accedir a la plataforma educativa de Ieduca.

EL PROFESSORAT

Cada docent disposa d’un ordinador portàtil. El professorat que s’incorpora al centre disposarà:

1. Usuari i contrasenya del correu corporatiu.
  2. Usuari i contrasenya per accedir i crear cursos a l’entorn virtual d’aprenentatge (Moodle)

En el marc del Pla d’Educació Digital de Catalunya, s’estableix com un dels objectius prioritaris Augmentar gradualment l’índex de professorat que acredita la competència digital docent entesa com una competència clau del segle XXI. Per d’acompanyar als docents cap a l’assoliment d’aquesta competència, s’impulsarà formació interna digital en el centre.

MAQUINARI

L’alumnat  de 3r d’ESO, 4t d’ESO, Cicles Formatius i el professorat disposa d’un portàtil personal. Aquests ordinadors són cedits pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Els portàtils cedits pel departament estan registrats a partir de l’usuari RALC (en el cas de l’alumnat) o de l’usuari XTEC (en el cas del professorat). El registre es porta a terme a través del portal INDIC del Departament d’Educació. Aquests portàtils hauran de ser retornats al centre en el cas que qualsevol persona sigui donada de baixa de l’institut.