KA2 Erasmus+

Next step of social life learning through English

Què és Erasmus+?

Erasmus+ és el programa de la Comissió Europea per educació, formació, joventut i esport.

El programa és la resposta de la UE als reptes socioeconòmics actuals. Es tracta d’una estratègia coordinada per al creixement i l’ocupació, anomenada Europa 2020, de la qual l’educació i la formació en són una part integral. La inversió en educació i formació es considera clau per al desenvolupament del potencial personal, l’adquisició de noves habilitats i l’increment de les perspectives laborals.

Objectius.

Cooperació institucional entre institucions educatives, organitzacions per la joventut, empreses, autoritats locals i regionals i ONGs, per promoure el desenvolupament i la implementació de pràctiques innovadores en educació, formació, activitats per a joves, i per promoure l’ocupabilitat, la creativitat i l’emprenedoria..

El projecte: Next step of social life learning through English.

L’objectiu del projecte és el desenvolupament d’habilitats lingüístiques dels alumnes en anglès, en un entorn real. Els alumnes tindran l’oportunitat de millorar el seu anglès durant la seva participació en diverses activitats educatives i interculturals. El propòsit és permetre que un major nombre de professors i estudiants adquireixin experiència en el treball internacional, assoleixin competències clau i millorin les habilitats lingüístiques. Els resultats esperats són: la creació d’un lloc web i un bloc del projecte, així com d’una marca del mateix; un informe sobre el pla d’estudis en anglès, els mètodes d’ensenyament i les tècniques dels cinc països participants; un article sobre jocs educatius innovadors per al desenvolupament d’habilitats en anglès; l’impacte d’una enquesta sobre competicions esportives; un article sobre les activitats de voluntariat; la producció d’un DVD amb tota la informació cultural dels països participants i un llibre electrònic de cuina internacional, que és la part artística del projecte.

S’espera que els alumnes manifestin una actitud positiva per millorar no només el seu anglès i les habilitats per aprendre una llengua, sinó també que aprenguin civisme, geografia, història, TIC, esports, art, cuina, habilitats socials, capacitat d’empatia i solidaritat. Han d’entendre millor part dels problemes globals i considerar-se a si mateixos com a ciutadans europeus. El projecte té una prioritat rellevant: aprendre anglès, ser creatius i no deixar de banda el vessant cultural i social.

La tasca principal de les cinc escoles és la preparació d’un programa de set dies perquè el duguin a terme les altres escoles quan els visitin, incloent activitats educatives, de lleure i socials. Després de la ronda de visites totes les escoles involucrades prepararan una avaluació que serà enviada a la resta de les escoles, a més, faran tasques específiques.

Les organitzacions participants.
  • Parvo osnovno uchilishte “Sveti Sveti Kiril i Metodii“, Gotse Delchev, Bulgaria.
  • Zakladni skola a Materska skola Olomouc, Gorkeho 39, Olomouc, Czech Republic.
  • ALTIEYLÜL ORTAOKULU, TR221 – Balıkesir, Turkey.
  • Ins Can Margarit, Corbera de Llobregat, Spain.
  • Rudaminos Ferdinando Ruscico gimnazija, Rudamina, Lithuania.
El bloc del Projecte
Aquí teniu el bloc amb totes les activitats realitzades: