Racó de l’esportista: Daniela Calvete (Bàdminton)

El Racó de l’Esportista és una nova secció que dinamitzarà el professorat d’educació física i que volem que sigui uns espai dinàmic al web de l’institut. Es tracta d’un espai sobre els nostres alumnes amb millor trajectòria esportiva amb la intenció que pugui servir de motivació i inspiració per a la resta de l’alumnat.

La segona entrevista de la secció és a la Daniela Calvete, estudiant de 4t d’ESO, jugadora de bàdminton i dinamitzadora de l’Associació Esportiva Escolar de l’IES Banús. Aprofitem per desitjar-la molta sort en el final de l’etapa obligatòria.

FITXA TÈCNICA

Nom i cognom: Daniela Calvete

Edat: 15

Curs a l’IES Banús: 4t Eso

Esport i especialitat: Bàdminton individual i dobles.

• Quan i com vas iniciar-te en aquest esport? És l’únic esport que has practicat?

Gràcies a que dels meus pares treballen en l’àmbit de l’educació física, vaig trobar el bàdminton gràcies al meu pare, que coneixia al Francesc de la UAB.

Vaig provar molts esports abans d’iniciar al bàdminton, ja que cap dels d’abans m’agradaven gens. Per aquest motiu dels meus pares van continuar buscant esports perquè practiqués.

• Què t’enamora del teu esport?

La quantitat de respecte entre els jugadors, ja que hi ha moltes normes de conducta com per exemple; no poder cridar a la cara del contrari, o haver de passar el volants amb uns mínims d’educació, sinó qualsevol gest pot ser sancionat.

• Quants dies/hores entrenes?

Entreno tots els dies. Dilluns, dimecres i divendres de 18:00-20:30 i dimarts i dijous: 18:00-21:30

• Quines són les teves principals virtuts com esportista?

El bàdminton és un esport físic però sobretot mental, ja que has de reaccionar molt ràpid i tenir pensada la “jugada” abans de colpejar i la reacció del contrari. Aquest crec que és el meu fort i la meva tècnica.

• Tens problemes per compaginar estudis, entrenaments, família, viatges, competicions, amics…?

En el tema dels estudis tot és qüestió d’organitzar-se, tot i què alguns dies costa, més quan són les 22h i has d’estudiar. Amb el tema dels viatges, he de fer uns quants durant l’any en temes de competició. Normalment els més llargs són els de campionats d’Espanya i màsters. En quant a la vida social queda bastant limitada ja que amb els entrenaments, competicions,…. no tinc gaire temps.

• Pots fer un breu repàs als teus principals èxits esportius (currículum esportiu i edat)?

2018:

• 1r cop en anar a un Campionat d’Espanya, vaig entrar en individual i dobles.
  • 1r lloc en dobles al Campionat de Catalunya

2019:

• 2n cop en anar al Campionat d’Espanya, individual i dobles.
  • 2n lloc en dobles al Campionat de Catalunya
  • Seleccionada per representar a Catalunya sub-17 al campionat d’Espanya de seleccions autonòmiques en  edat escolar.

2020:

• 3r lloc en individual al Campionat de Catalunya
  • Quins són els teus objectius esportius, reptes més propers i per al futur?

Amb la situació actual és poder tornar a pista el més aviat possible, també intentar tornar al Campionat d’Espanya en individual i dobles i tornar a ser seleccionada per el campionat de seleccions d’Espanya l’any vinent.

• Què et motiva per seguir entrenant? D’on treus les forces?

Aquí a Barcelona té lloc un màster internacional on venen tots els grans esportistes del bàdminton mundial, veure’ls allà m’ha impactat molt per continuar en aquest esport.

També molta gent pregunta si val la pena tot el sacrifici, sincerament no sabria què fer si no jugués a bàdminton. Cal destacar que la satisfacció de veure dels teus progressos en un esport no es pot comparar amb cap altre sensació.

• Ja saps a què et vols dedicar professionalment quan siguis adult?

M’agradaria fer alguna cosa relacionada amb la medicina o la investigació química o alguna cosa de l’àmbit de la física, encara no ho tinc del tot decidit.

• Algun consell pels teus companys de l’institut que vulguin iniciar-se en aquest esport?

El començar en aquest esport és el que costa, un cop agafes la tècnica no és tan difícil. És un esport que al no ser gaire gent practicant, ens coneixem tots. Aquest esport m’ha obert portes per conèixer a gent de tota Espanya i voltants.

Moltes gràcies Daniela per les teves respostes. Et desitgem molta sort a la propera temporada i al Batxillerat.