Visita del Helsinki Vocational College and Adult Institute per realitzar job-shadowing

El centre rep la visita de dos professors del Helsinki Vocational College and Adult Institute per veure el funcionament de les instal·lacions fotovoltaiques fetes per l’alumnat del cicle de GS d’Energies Renovables, que s’ha convertit en referència al Vallès Occidental.
A finals de curs, el centre de Helsinki es va interessar en fer un job-shadowing amb 2 dels seus professors certificats en instal·lacions fotovoltaiques. El job-shadowing és una de les accions incloses al programa Erasmus+ que consisteix en la visita de professors i professores a centres de diferents països de l’Unió Europea.
Van i Adil, els dos professors visitants, han pogut visitar també les empreses amb les que l’Institut Santa Eulàlia té convenis de col·laboració com son Circutor o Fontgas. Seguidament han assistir a un workshop sobre panells solars a les instal·lacions del centre, on l’alumnat ha pogut explicar com són les classes i la manera d’aprendre l’ofici en l’àmbit de les energies renovables.
Un dels objectius d’aquestes visites és la transferència de coneixement entre el professorat i, per una altra banda, establir sinergies entre els dos centres per oferir al nostre alumnat la possibilitat de realitzar pràctiques a empreses de Finlàndia o portar alumnes finlandesos a realitzar pràctiques a Terrassa.
El sistema educatiu finlandès és un dels més prestigiosos del món, on la formació professional (coneguda allà com Vocational Studies) també té un pes molt important. Concretament, el Helsinki Vocational College and Adult Institute té prop de 18000 alumnes i més de 1000 professors i treballadors, repartits en 5 campus diferents segons les especialitats impartides i 18 localitzacions a tota la ciutat de Helsinki.