Ens connectem al món real a través de l’estudi de la geometria

Matemàtiques: al tercer trimestre, a través d’un conjunt de propostes de consolidació que simulaven contextos variats, l’alumnat de 2n d’ESO ha dut a terme activitats orientades a resoldre problemes matemàtics en contextos propis del món real i al desenvolupament de la competència digital.

El nostre alumnat s’ha hagut de posar ala pell de professionals diversos, des del gerent d’una empresa de pintat de senyals de trànsit de Terrassa fins a la pell d’un apicultor que es pregunta quantes cel·les poden posar les seves abelles en cada rusc, passant per un enginyer que rep l’encàrrec de posar plaques solars a la coberta del ministeri de defensa dels EUA o per un topògraf que rep l’encàrrec de fer els amidaments del Parc del Turó de Barcelona amb un teodolit i que obté l’àrea total exclusivament a partir del mesurament de les distàncies entre els vèrtexs del polígon perimetral que conforma el parc.

A cada nova situació, hem fet servir aplicacions que són d’especial interès per a la pràctica de les matemàtiques i que representen entorns interactius que són atractius per a l’alumnat, com ara la calculadora científica en línia Desmos, la calculadora gràfica en línia GeoGebra, o, fins i tot, les eines de mesura de distàncies de Google Maps!

 

Finalment, en les estones més lúdiques i de consolidació dels conceptes prèviament treballats a classe, hem tornat a fer servir l’aplicació Quizziz, que tants bons resultats ens ha donat en trimestres anteriors.