L’INS Santa Eulàlia finalista als Mobile Learning Awards

El projecte amb tecnologia 360º “Bullying; en els teus ulls” opta al guardó a millor experiència a l’aula amb tecnologies digitals. Els premis mSchools Mobile Learning Awards 2020 han triat un projecte de l’Institut Santa Eulàlia de Terrassa com a finalista a millors experiències a l’aula amb tecnologies digitals. Aquest concurs reconeix els projectes creats per docents i escoles de Catalunya en l’àmbit de la transformació de l’educació mitjançant l’ús de les tecnologies digitals. L’objectiu dels guardons és donar a conèixer i premiar les millors experiències d’aula desenvolupades per docents i que tinguin com a objectiu l’ús innovador i inclusiu de les tecnologies digitals. En el cas de l’Institut Santa Eulàlia, el jurat ha considerat una iniciativa per conscienciar sobre el bullying entre les tres millors candidatures de totes les presentades.
Amb l’alumnat del 1è curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà “Video, discjoquei i so” s’han gravat i editat diferents vídeos en 360º. El propi alumnat ha recreat situacions d’assetjament escolar (bullying) alhora que han treballat en l’enregistrament i la postproducció dels vídeos amb aquesta tecnologia innovadora que permet a l’espectador veure la situació d’una forma més propera mantenint una experiència immersiva.

Aquest material ha servit a la vegada com a recurs pedagògic per l’equip de Guaites de l’institut terrassenc en el marc del programa #aquíproubullying. Es tracta d’un grup de joves que sensibilitzen a la resta de l’alumnat sobre el bullying i com prevenir-ho o actuar davant d’algun cas.