La guionista Clara Esparrach realitza una xerrada al centre

Dijous passat, 16 de març, els alumnes de 2onVDJM van poder assistir a una xerrada protagonitzada per la guionista professional de Filmax Clara Esparrach. Durant l’activitat, Esparrach va explicar la seva experiència dins el món audiovisual, començant pels seus inicis com meritòria i ajudant de producció. Més tard, i de la mà del reconegut director Pau Freixas, va tenir l’oportunitat de participar en la sèrie de TV3 Cites, ja com a guionista. A partir d’aquí, no ha parat de treballar i d’entre els seus textos destaquen Todos mienten (Movistar+) i Días de Navidad (Netflix).

La jove escriptora va detallar algunes tècniques d’escriptura de guió, com ara treballar amb Post-its de colors per cada personatge, escena o subtrama, fixar-se en converses reals o recordar situacions viscudes. D’altra banda, també va explicar la relació amb el departament de producció i la contínua negociació que han de mantenir per obtenir un producte òptim i rendible.Entre altres materials, Esparrach va mostrar un premuntatge d’un capítol de Todos mienten i el seu dossier de venda. Tanmateix, l’escriptora de Mataró va tenir el detall de regalar a una alumna un guió imprès i anotat d’una de les seves creacions. Actualment, Esparrach està treballant en nous projectes i ja té preparat el guió d’un llargmetratge.