Autors a les Aules a 3r d’ESO

Aquest mes s’ha dut a terme l’activitat Lletres a les Aules  amb l’alumnat de 3r d’ESO.

Aquesta activitat ha permès apropar a l’alumnat la literatura i, mitjançant la modalitat d’Autors a les Aules, vam tenir el plaer de poder establir el contacte directe amb l’escriptora Gemma Lienas. L’activitat va consistir en crear un diàleg al voltant del llibre El diari blau de la Carlota on l’alumnat tenia preparades preguntes relacionades tant amb la lectura com amb l’ofici d’escriure i tot el procés de creació. A causa de la pandèmia, s’ha fet de forma virtual mitjançant una videoconferència amb l’autora on tot l’alumnat participant va estar connectat des del seu portàtil.

A més, la novel·la El diari blau de la Carlota agafa de fil conductor la violència de gènere, un tema que cal reflexionar i tractar des de les aules de secundària. Gràcies a la lectura, es reflexiona sobre les diferents formes de violència i que no només afecta a les dones sinó a la convivència de tota la societat.