Experimentant la realitat virtual

EXPERIMENTANT LA REALITAT VIRTUAL I AUGMENTADA AL CENTRE DE RECURSOS PER L’APRENENTATGE I LA INVESTIGACIÓ CAMPUS VILA-SECA UNIVERSITAT ROVIRA VIRGILI.

Els alumnes de 2n de batxillerat de la matèria de tecnologia del nostre centre educatiu han tingut l’oportunitat de participar en una experiència immersiva per conèixer els tipus de realitat virtual i augmentada. Aquesta activitat s’ha dut terme al Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI)de la Universitat Rovira i Virgili, on els tècnics especialitzats com la Marina Mercado exalumna del centre, junt amb els seus companys ens han introduït a aquest apassionant món.

Els alumnes han pogut experimentar amb tecnologies emergents que estan transformant diverses àrees de la nostra vida quotidiana, l’educació, l’entreteniment i la indústria.

La visita, ens ha permet entrar en un món totalment immersiu i virtual mitjançant l’ús d’un dispositiu especial, com ara ulleres de realitat virtual. Amb aquesta tecnologia, els alumnes han explorat entorns virtuals creats digitalment, com ara museus, paisatges naturals extrems o entorns històrics. A mida que es mouen pel món virtual, han pogut veure amb detall obres d’art, interactuar amb objectes virtuals i fins i tot viatjar a llocs llunyans sense sortir de l’aula.

Per als alumnes conèixer la realitat augmentada, ens permet combinar elements virtuals amb el món real. Utilitzant una càmera i un dispositiu com un telèfon intel·ligent o una tauleta, els alumnes van poder veure projeccions digitals superposades als objectes físics. Aquesta tecnologia és especialment interessant en el camp de l’educació, ja que permet als estudiants interactuar amb models tridimensionals, visualitzar informació addicional i realitzar simulacions pràctiques sense necessitat de material físic.

Durant la visita, l’alumnat va tenir l’oportunitat d’experimentar amb aquestes tecnologies de primera mà. Van poder observar diverses projeccions interactives com, l’estudi de l’anatomia humana, l’exploració de l’espai i els motors. Aquestes experiències van permetre als estudiants aprendre a aprendre d’una manera totalment nova, augmentant la seva comprensió i interès pels temes tractats.

Pensem que a mesura que la tecnologia continua avançant, és probable que la realitat virtual i augmentada juguin un paper encara més important en l’educació i sobretot en altres àmbits. És essencial que els educadors i els estudiants coneguin i estiguin preparats per a aquesta nova realitat, per a que aprofitin les seves immenses possibilitats. Amb l’experiència d’avui, els alumnes del nostre centre han donat un pas important en aquest camí cap al futur tecnològic i han obert una finestra a un món de possibilitats.

Clica l’enllaç per a veure les fotografies