El divendres 22 vam acomiadar-nos del curs amb els alumnes de 3r d’ESO al Port de la Selva. Aquesta activitat pretén passar un dia a la platja i, sobretot, oferir la possibilitat de fer esports aquàtics. Els alumnes van poder fer un tastet de Windsurf, Padel Surf i Caiac. Va ser un matí fantàstic, malgrat que el vent bufava amb una mica de força i això va fer que haguéssim de remar més fort. Amb aquesta activitat vam acomiadar el curs i vam iniciar les esperades vacances. Bon estiu a tots, ens veiem al setembre! |
S’acaba el curs i els alumnes de l’optativa de biologia i geologia de 4t d’ESO, després de la revista científica sobre la biotecnologia i les presentacions sobre les teories de l’evolució de la vida a la Terra, han acabat el curs amb l’última sortida per conèixer de primera mà el funcionament dels ecosistemes fluvials. Han anat a Cornellà de Terri per avaluar l’ecosistema fluvial del riu Terri. Aquesta actuació s’emmarca dins el Projecte Rius que s’estén per tot Catalunya aportant dades de totes les conques fluvials de la nostra terra. Les dades que vam recollir del riu Terri formaran part de l’anàlisi de la conca del Ter. Els paràmetres estudiats són els que indiquen la qualitat hidromorfològica (cabal d’aigua), la qualitat fisicoquímica (nitrats, pH, saturació d’oxigen, olor i transparència) i la qualitat biològica del riu (éssers vius vegetals i animals com a indicadors biològics).
|
Aquestes darreres setmanes, amb l’alumnat de tercer d’ESO, hem estat realitzant un projecte interdisciplinari i cooperatiu anomenat “I un cop aquí, què?”. Aquest treball ha estat una continuació del projecte “Un món per les persones” de 2n d’ESO on es tracta el tema dels refugiats. Així doncs aquest curs ens preguntem: I un cop aquí.., què?Els objectius finals del projecte han estat, d’una banda, que l’alumnat sigui un agent actiu contra el racisme, les discriminacions i les desigualtats que sorgeixen al nostre entorn; i de l’altra, escriure un relat de vida a partir de les experiències i sentiments d’una persona que ha patit un procés de migració. En el marc del projecte, també hem treballat els estereotips i els prejudicis, així com el racisme ocult, microracisme o racisme institucional que trobem en el nostre dia a dia. |
|
Hem participat en una taula rodona amb en Mostafà Shaimi i Blanca Andelic on hem tractat com de diversa és la nostra societat, en concret Banyoles, ens han explicat les seves experiències personals i hem parlat de les discriminacions legals i personals que pateixen les persones immigrades També, hem realitzat un taller d’estereotips i l’efecte pigmalió on s’ha tractat el poder de les expectatives, quina imatge tenim de nosaltres mateixos i mateixes a partir del que pensem que pensen de nosaltres.Creiem que ha estat una bona experiència per l’alumnat tractar aquest tema tan real, proper i present a la nostra societat d’una manera engrescadora i reflexiva. |
Els alumnes de 4t d’ESO han acabat el curs amb una activitat a la platja de Port de la Selva. Han provat diferents esports aquàtics: pàdel surf, vela i kaiak. Amb l’ajuda d’uns monitors han après els conceptes bàsics per a poder practicar aquests esports i passar una bona estona dins de l’aigua.
|
Aquest passat divendres 15 de juny va tenir lloc l’acte de graduació dels alumnes de Batxillerat i de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior. A l’acte, que es va celebrar al mateix institut, hi van assistir els alumnes, amb les seves famílies i els professors. La presentació va anar a càrrec de la Laura López i l’Ivan Vitores, que van conduir els parlaments, les actuacions musicals i el lliurament del record per la promoció. L’acte va finalitzar amb la intervenció de representants dels alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius. Després de la cerimònia, es va oferir un petit refrigeri per tots els assistents. A més, a l’inici de la cerimònia es va retre un homenatge als alumnes excel·lents de l’ESO, que van recollir un diploma acreditatiu pels bons resultats acadèmics. Des d’aquí desitjar-los molta sort en aquesta nova etapa que enceten lluny del Brugulat, que sempre restarà casa seva. |
How many castles and lochs are there in Scotland? Who is Nessi? What is a sporran ? and a knife pit? Which is the Gaelic word for Hello ? What does the athletic event “tossing the caber “ consist in ? Did you know Alexander Fleming was Scottish? Last Thursday morning all these and many other curiosities were revealed to our 4th ESO students by our Scottish guest, Jack Notley.
|
La música sovint és un bon motiu per reivindicar, protestar o manifestar-se. Així ho han fet els alumnes de l’Optativa de La música com a motor del canvi. Durant aquest curs, compartit entre el Departament de Música i de Socials, hem treballat la música contra les dictadures, el racisme i la marginació i, finalment, la violència i les guerres.Ens acomiadem del curs i de l’optativa amb un videoclip realitzat pels alumnes de la cançó Agafant l’horitzó de Txarango i que vol ser un cant a la lluita pels ideals, la fi de les injustícies i la solidaritat entre els pobles. |
L’alumnat del Cicle Formatiu Superior de Disseny i Moblament ha presentat recentment els seus projectes de final de cicle. Alguns dels prototips fets amb fusta que s’han fet són: un cotxet plegable per a nadons fet per Nil Pujol, un altaveu professional treballat per Issac Pueyo, una superbutaca realitzada per l’alumne Isaac Figueres o una taula de centre fàcilment extensible fabricada per l’Albert Teixidor. Des d’aquí volem felicitar els treballs presentats pel gran nivell aconseguit tant pel que fa a la qualitat com al disseny tan originals dels projectes finals. |
El dissabte 9 de juny es va celebrar al gran teatre de Portaventura l’acte de lliurament dels premis dels concursos literaris en català i en castellà organitzats per l’empresa Coca-Cola. Dues alumnes de 2n d’ESO del nostre centre varen ser seleccionades com a finalistes: la Núria Garcia es va endur un dels tercers premis de la 41a edició de Relat Breu i la Núria Martos un segon premi en la 58ª edición de Jóvenes Talentos de Relato Corto. El presentador de l’acte va destacar el fet que al nostre centre s’haguessin seleccionat alumnes en ambdues categories. Després dels premis, van poder gaudir d’un dia d’espectacles i atraccions al parc. Moltíssimes felicitats a totes dues! |
Segueix-nos! @insbrugulat