L’alumnat de l’optativa de teatre de 3r hem anat a Can Puig

Aquest dimecres 23 de maig l’alumnat de l’optativa de Teatre de 3r han anat a l’Escola de Can Puig a explicar contes als alumnes de 3r de Primària. Ha estat un intercanvi molt bonic i enriquidor. Els alumnes de l’institut s’han preparat uns contes per llegir de forma dramatitzada, treballant la interpretació, el to de veu, la projecció, la fluïdesa, etc. Finalment els alumnes de Primària han pogut fer un feedback amb els actors i les actrius, fent-los preguntes i comentaris.

El Brugulat acull la II Jornada de Portes Obertes de la Qualitat

El passat dijous 17 de maig, va tenir lloc al centre la II Jornada de Portes Obertes de la Qualitat. Es tracta d’una sessió que es realitza simultàniament en 17 centres de tot Catalunya, centres que destaquen per haver implementat models internacionals de sistemes de gestió. Professors i membres d’equips directius dels centres de secundària que ho desitgin poden assistir a aquestes jornades, en els diferents centres, per conèixer l’institut i rebre suport, orientació i formació per millorar les seves organitzacions.
En el Brugulat varen assistir 20 professors d’instituts de Vic, Olot, Figueres, Girona, Santa Coloma i Banyoles. La sessió va constar de dues parts: en una primera es va explicar quin és el sistema de gestió del Brugulat i en la segona, es varen introduir diferents aplicacions, amb exemples pràctics del nostre dia a dia, per tal de millorar la gestió del coneixement en un centre de secundària.
Un matí intens per poder compartir experiències i millorar la nostra feina.

La escritora Ana Alcolea visita a los alumnos de 2º de ESO

La escritora Ana Alcolea visitó nuestro centro el jueves 17 de mayo para comentarnos la lectura que los alumnos de 2º de ESO han disfrutado en el segundo trimestre, Donde aprenden a volar las gaviotas. Esta novela nos hizo “viajar” en el espacio (hacia Noruega) y en el tiempo en algunos momentos de la narración (a la Segunda Guerra Mundial). Ana Alcolea insistió en la importancia de la lectura y la cultura para nuestro crecimiento personal y la potenciación de nuestra visión crítica. Nos aportó numerosos detalles sobre la vida en Noruega, datos históricos relacionados con la invasión nazi a este país y continuas referencias literarias y cinematográficas, siempre amenizados con la simpatía y la capacidad comunicativa de la escritora. Esperamos volver a contar con ella (en su apretada agenda) el curso que viene.

Redline a la Mostra de Teatre de Blanes

El passat dimecres 16 de maig l’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa d’Arts Escèniques van representar l’espectacle REDLINE a la XXV Mostra de Teatre de Blanes. Van passar tot el dia a Blanes, veient obres de teatre d’altres instituts públics de les comarques gironines. Tot plegat una experiència molt enriquidora, tant l’actuació a un espai diferent com l’intercanvi amb altres alumnes d’instituts.

Reconeixement a l’Arnau Padrés, 4t classificat al Cangur de mates

Aquest dimarts 15 de maig ha tingut lloc al teatre Poliorama de Barcelona l’acte de lliurament dels premis Cangur de matemàtiques. Aquest acte ha comptat amb una representació institucional del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i hi han intervingut els senyor Xavier Jarque, president de la Societat Catalana de Matemàtiques, el senyor Joan Domènec Ros, president de l’Institut d’Estudis Catalans, el senyor Javier Martín, en representació de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, i la senyora Rosa Argelaguet, directora de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa.
L’alumne de 1r de Batxillerat, Arnau Padrés i Masdemont, ha rebut el reconeixement per haver quedat quart de la seva categoria a nivell de Catalunya. El premi ha consistit en una invitació per participar en un Campus-Cangur (organitzat per l’empresa Explorium) amb activitats de matemàtiques i de lleure que tindrà lloc el proper mes de juny amb totes les despeses pagades.
En l’acte l’Arnau va estar acompanyat per la seva família i pel professor de matemàtiques Jaume Bayó. Cal recordar que l’Arnau ja va obtenir una molt bona posició tant a 3r com a 4t d’ESO quedant dins els 15 millors de la seva categoria. Aprofitem aquesta pàgina per donar-li l’enhorabona i encoratjar-lo a continuar en aquesta línia d’esforç i treball que tant bons resultats li proporciona!

Acte de cloenda del projecte emprenedor TONI

Aquest dimecres 16 de maig, els instituts de Banyoles hem assistit a la trobada TONI (Tenim Oportunitats Necessitem Idees) per exposar els projectes treballats durant el curs, un total de 18. Aquest any els nostres alumnes emprenedors han elaborat una aplicació per la zona blava de Banyoles, així com han donat forma a un projecte per tal de cobrir amb un tendal la zona del Skatepark per tal d’evitar el sol i la plutja. L’alcaldia s’ha mostrat molt interessada en els temes proposats, a veure si entre tots tirem endavant aquests projectes gestats pel nostre alumnat. Ha estat molt interessant escoltar les propostes de la resta de centres de Banyoles que hi han participat i veure els diferents punts de vista.

Trobada d’exalumnes per la jornada d’orientació a 4t d’ESO

Durant dos dies els alumnes de 4t d’ESO han realitzat el projecte d’orientació. L’objectiu principal del projecte ha estat elaborar un portafolis personal i ben estructurat, amb tota la informació acadèmica i professional que han anat recollint amb les activitats d’orientació que s’han fet a les tutories al llarg de 3r i 4t d’ESO i les reflexions de cada etapa del procés d’orientació. Al final del portafolis els alumnes havien d’explicar quina és la decisió que han pres per continuar els seus estudis després de l’etapa d’escolarització obligatòria.
Durant aquests dos dies a més s’han preparat dues activitats: una visita al Servei d’Ocupació Municipal, on la tècnica de promoció econòmica els ha explicat quina és la funció del servei i de quina manera els joves poden aconseguir feina. I unes taules rodones amb la participació d’ex-alumnes que estan estudiant diferents cicles formatius i batxillerats que han explicat de primera mà, als alumnes de 4t d’ESO, les seves vivències en els diferents estudis.

Èxit en la participació a la Marató de problemes matemàtiques 2018

L’alumne de 3r d’ESO, Gabriel Badia, ha obtingut una menció especial en la convocatòria del concurs de problemes matemàtics “Marató de problemes 2018” per haver quedat en la tretzena posició de 206 a nivell de Catalunya.
Aquesta activitat consisteix en resoldre, per via telemàtica i de manera individual, un total de 16 problemes que es proposen quinzenalment i està adreçada a alumnes de 3r i 4t d’ESO.
Des d’aquí aprofitem per felicitar-lo i animar-lo a continuar participant en concursos de matemàtiques i gaudint de l’experiència!
Ell mateix ens ho explica:
“L’Institut Josep Brugulat va inscriure dos alumnes de 3r d’ESO en el concurs: en Benet Ramió i Comas, i en Gabriel Badia Estany (un servidor).
El concurs va començar el passat 29 de gener, amb la presentació d’un problema 0 que servia com a càsting per poder-s’hi inscriure. El lloc web de la pàgina ja ens avisava que per acabar tota la prova hauríem d’enviar 16 o més problemes, tres amb el raonament, fins al dia 20 d’abril (menys de tres mesos). Els problemes se’ns anirien enviant en comptagotes cada dilluns, amb un termini de dues setmanes per enviar la resposta en un formulari. Finalment, el resultat va ser relativament bo pel Brugulat. Jo, en Gabriel Badia Estany, que debutava en la Marató, vaig quedar en la tretzena posició d’un total de 206 estudiants inscrits. Estic molt satisfet.
En la meva opinió, la Marató de problemes és un concurs complicat de gestionar, s’ha de ser molt perseverant per aconseguir resoldre tots els problemes a temps, i no cansar-se’n. Segons l’organització, no és bo cercar ajuda en el professor o demanar-li algunes respostes; cosa que complica molt més treure un bon resultat. Així i tot, crec que és un molt bon aprenentatge pels qui els agraden les matemàtiques; els diversos problemes posen a prova les teves habilitats i coneixements. Si comets algun error, no t’enpenedeixes, perquè de ben segur se’n poden treure noves nocions matemàtiques. A part d’això, el mèrit d’haver donat la talla és immens. Certament, se’n pot gaudir molt, de la Marató.
De cares a la pròxima edició… Si ets alumne de 2n d’ESO i t’agraden les matemàtiques, inscriu-te al concurs; n’aprendràs molt i -sobretot- t’ho passaràs d’allò més bé!”

l’INS Brugulat participa activament al Girona Temps de Flors

El passat dissabte dia 12 de maig es va inaugurar Girona Temps de Flors a les dotze del migdia. Per primera vegada a l’esdeveniment es va fer una baixada pel riu Onyar amb barques I l’INS Brugulat va participar-hi a través del Projecte Barca que es fa amb alumnes de 4t d’ESO. Quatre alumnes i tres professors van ser-hi presents i van baixar amb dues barques que han fet els propis alumnes. Les barques anaven engalanades amb flors i a cadascuna hi figurava un personatge de llegenda: la Cocollona. Dues alumnes nostres van fer aquest paper en dues de les barques. Hi havia molt públic als ponts per veure com evolucionaven les barques pel riu. Va ser una experiència divertida i interessant alhora. Vam poder experimentar com navegaven les barques i aprendre competències bàsiques en l’entorn que ens oferia el riu.
Per altra banda, per segon any consecutiu l’INS Brugulat està present al temps de flors 2018 de la mà de la Fundació d’acolliment infància i família. Del 12 al 20 de maig, ens trobareu als Jardins dels Alemanys, al pati 62, amb una instal.lació elaborada conjuntament pels alumnes del PIP, del Batxillerat Artístic i del Cicle Formatiu de Grau Superior de Disseny i Moblament i 1r d’ESO.

El departament de Mecatrònica organitza una estada formativa per a estudiants alemanys

Des del 22 d’abril i fins al passat 9 de maig el departament de mecatrònica de l’Institut Josep Brugulat conjuntament amb l’institut Narcís Monturiol de Figueres hem organitzat l’estada formativa en empreses de la zona de 15 estudiants de l’escola de formació tècnica professional Staatliche Berufschule de Kempten al sud de Baviera – Alemanya.
Els alumnes alemanys s’han allotjat en apartaments a la ciutat de Girona ja que molts d’ells han estat treballant en empreses ubicades en el Parc Científic, altres en empreses de la zona de Figueres i un tercer grup en empreses de la comarca i de la Garrotxa.
El grup integrat per estudiants de diferents especialitats com: mecatrònica, electrònica industrial, programadors i tècnics de xarxes han estat treballant en empreses punteres de la zona com: Som Energia, Tavil, Cosgra, Wikiloc, Astech, Prada Nargesa, Grup Eina…
A més de treballar dur també hi ha hagut temps per relaxar-se i gaudir del temps lliure i del bon menjar. Als caps de setmana i els dies festius s’han organitzar visites i excursions i algun sopar amb els alumnes del nostre centre. El Barri Vell de Girona, l’Estany de Banyoles, Besalú i les Ruines d’Empúries han estat parades obligatòries. La Costa Brava amb Calella i Llafranc i l’esperada visita a Barcelona tampoc hi ha faltat.