Projecte interdisciplinar “I un cop aquí….què?”

Aquestes darreres setmanes, amb l’alumnat de tercer d’ESO, hem estat realitzant un projecte interdisciplinari i cooperatiu anomenat “I un cop aquí, què?”. Aquest treball ha estat una continuació del projecte “Un món per les persones” de 2n d’ESO on es tracta el tema dels refugiats. Així doncs aquest curs ens preguntem: I un cop aquí.., què?
Els objectius finals del projecte han estat, d’una banda, que l’alumnat sigui un agent actiu contra el racisme, les discriminacions i les desigualtats que sorgeixen al nostre entorn; i de l’altra, escriure un relat de vida a partir de les experiències i sentiments d’una persona que ha patit un procés de migració. En el marc del projecte, també hem treballat els estereotips i els prejudicis, així com el racisme ocult, microracisme o racisme institucional que trobem en el nostre dia a dia.
Hem participat en una taula rodona amb en Mostafà Shaimi i Blanca Andelic on hem tractat com de diversa és la nostra societat, en concret Banyoles, ens han explicat les seves experiències personals i hem parlat de les discriminacions legals i personals que pateixen les persones immigrades També, hem realitzat un taller d’estereotips i l’efecte pigmalió on s’ha tractat el poder de les expectatives, quina imatge tenim de nosaltres mateixos i mateixes a partir del que pensem que pensen de nosaltres.
Creiem que ha estat una bona experiència per l’alumnat tractar aquest tema tan real, proper i present a la nostra societat d’una manera engrescadora i reflexiva.