Acte I Premis Impuls FP Dual promoguts pel nostre centre

I Premi FP dual, tot un èxit

El divendres 19 de novembre el regidor d’educació de l’Ajuntament de Manlleu va lliurar els premis Impuls FP dual en un acte a Can Puget. La convocatòria ha estat una iniciativa de l’INS Antoni Pous i Argila, subvencionada pel Ministerio de Educación y formación profesional a través del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de fer visible el vincle que s’estableix entre l’empresa i l’alumnat que realitza aquesta modalitat de FP, a més de posar-la en valor a l’hora de facilitar l’accés amb mercat laboral. L’acte va comptar amb l’Oriol Homs, sociòleg, que va posar l’èmfasi en la necessitat de combinar els coneixements que s’adquireixen a l’institut amb la pràctica a l’empresa.

Els avantprojectes premiats van ser:

• Per la FP de grau superior: el Projecte Adult, adreçat a Fundació Projecte i Vida, de l’alumna Aida Priego i acompanyada pel seu tutor de l’entitat Miquel Roman , que proposa l’acompanyament als nois i noies d’un CRAE com a via per mitigar les desavantatges amb les que aquests i aquestes joves s’enfronten a l’hora de trobar feina.
  •  Per la FP de grau mitjà: el projecte Activitats per gestionar el temps lliure en una unitat residencial amb persones amb demència avançada, dirigit a la Residència Aura de Manlleu, de l’alumna Wafa Lahfa i acompanyada per la tutora de la residència Núria Grané, que busca millorar el benestar de part de les persones internes reduint l’aparició sentiments negatius i trastorns de conducta derivats de l’estat emocional.

També es van concedir 2 accèssits. L’un pel projecte Racó matemàtic de l’alumna Júlia Núñez i acompanyada per la tutora de l’escola bressol Noèlia Vallejo, adreçat a l’Escola bressol Els Picarols de Manlleu, i l’altre per la proposta d’una Sala d’estimulació per a persones amb dificultats cognitives, de l’alumna Carla Solà i acompanyada per la tutora de la residència Imma Cantizano, dirigit a la 2a planta de la Residència el Nadal de Vic.

Des de l’Institut Antoni Pous i Argila felicitem a tots/es els i les participants, conjuntament amb els i les tutores a l’empresa i les encoratgem a implementar els projectes presentats.