Preinscripció
Aquesta setmana s’ha plantejat un mateix escenari als alumnes de cicle superior: construir una resclosa per salvar el nivell d’aigües d’un riu però cada grup havia de solucionar aquest escenari amb eines diferents i diverses. Voleu veure quines eines tenia calda grup i quin grup se n’ha sortit exitosament?… Llegeix més»
Un cop acabat el trimestre cal fer inventari del material que hi ha a les caixes de Lego Wedo 2.0 per confirmar que tenim tot el material necessari per tornar a començar el trimestre següent amb totes les garanties.… Llegeix més»
El 21 de març va ser proclamat per la UNESCO “Dia Mundial de la Poesia”. Per celebrar-lo en aquesta edició, la desena, el poeta valencià Marc Granell ha escrit el poema “La poesia”, que han traduït a trenta llengües, entre les quals hi ha les altres oficials a Catalunya i algunes escollides d’entre les parlades en el país.… Llegeix més»
Els alumnes de segon ja són massa grans per fer robòtica amb els beebots. En aquests dos trimestres de curs n’hen après tant que necessiten augmentar la dificultat dels aprenentatges. Així que ens hem posat mans a la feina amb la programació per blocs que ens ofereix code.org.… Llegeix més»
Acabada la unitat disàctica d’escalada, hem canviat les preses, el magnesi i la paret pel putt de golf, les boles i un munt d’estris més amb els que reprendrem el programa de Golf a les Escoles, impulsat per la Federació catalana de Golf.… Llegeix més»
El passat dimecres, 21 els alumnes de Cicle Inicial, vam donar la benvinguda a la Primavera amb una festa.
Vam plantar flors per decorar el pati, vam fer florir la primavera guixant el terra i vam recitar un poema als nostres companys i companyes de 4t… Llegeix més»
El passat dissabte 17 de març es va disputar a les instal·lacions de l’escola Serrallo de Tarragona un interessantíssim partit de futbol sala entre l’equip local i l’escola Saavedra amb el resultat final de 12 gols aconseguits entre els dos equips.… Llegeix més»
El dilluns, dia 19 de març, la classe de 6è vam anar a la platja Llarga a fer una activitat del CdAT (Camp d’Aprenentatge de Tarragona) titulada “Passejant per vora mar”.… Llegeix més»
Quina millor manera que acabar un projecte de robòtica fent una petita avaluació amb plickers dels aprenentatges fets durant aquestes últimes sessions. Ens ho hem passat genial! … Llegeix més»
Aquest trimestre hem començat el projecte de Miró. A més a més de la decoració del vestíbul, utilitzant diferents tècniques, estris i tipologies representatives de Miró, cada classe també treballa aspectes de l’obra d’aquest autor. A P3, experimenten amb línies, gruixudes i primes, reprodueixen obres i utilitzen símbols, com ara la lluna. A P4 han començat per representar la casa de cadascú, tenint en compte la importància que li donava Miró a la terra i a l’obra la Masia. Finalment, a P5, un dels treballs és l’autorretrat, que com podeu comprovar, se’ls dóna d’allò més bé!
Aquesta setmana ha començat el procés de naturalització del pati de l’escola. Després d’un procés re reflexió per part dels alumnes, els mestres i els pares, aportant propostes de com volem que sigui el nou aspecte del pati. … Llegeix més»
La terra tremola però els edificis s’han de mantenir en peu. Aquest és l’objectiu d’aquesta activitat, dissenyar edificis i posar-los a prova en un simulador de terratrèmols per provar-ne la fiabilitat davant de moviments de terra fins a un grau de l’escala de Richter que faria posr els pèls de punta a més d’un.… Llegeix més»
Comença el golf un any més a l’escola. En aquesta primera sessió hem refrescat els conceptes apresos en anys i hem tornat a sentir el “feeling” amb el putt que tants bons records ens porta.… Llegeix més»
Aquesta ha estat la última sessió de bee-bots per als alumnes de segon, així que hem buscat allò de… “el més difícil encara”.
Programar un robot per a que faci un recorregut sense poder-lo veure? Sembla impossible, oi? Doncs han estat capaços de memoritzar visualment els obstacles i programar els robots per a un recorregut a les fosques. … Llegeix més»
Un grum és aquella treballador d’un hotel que aparca el teu vehicle i et puja les maletes fins l’habitació mentre estàs allotjat. Aquest ha estat el punt de partida de l’activitat de robòtica, convertir en bee-bot en un grum-bot i fer que aparqui la caixa a la casella marcada prèviament. Sembla fàcil i no ho és, però els alumnes de primer se’n surten prou bé.… Llegeix més»
Video de la preinscripció editat per l’IMET on a partir del minut 1:01 i fins al 1:17 s’hi poden veure uns quants alumnes de cicle mitjà i cicle superior de l’escola.… Llegeix més»