Preinscripció
Avui hem deixat descansar els Beebots i hem agafat les tauletes per treballar amb una app que es diu Lightbot. El seu funcionament és similar als beebots i, com el seu nom indica, el robot ha d’il·luminar unes caselles predeterminades. Ens ho hem passat… genial… Llegeix més»
Al centre es desenvolupa el programa de Suport vital bàsic a les escoles. Ahir va venir el Sergi per explicar-nos què hem de fer davant d’una emergència: primerament, avisar a un adult i si no el trobem, trucar al número 112, tal i com recordem d’una forma molt visual amb la cara (1 boca, 1 nas, 2 ulls).
Els nens de 1r i 2n hem començat a treballar la figura humana a Tallers.
Primer hem observat les diferents parts del cos i com aquest es pot moure… Llegeix més»
El nens i nenes de 1r i 2n estem convertint el nostre pati en un jardí per donar-li color i que quedi bonic.
El Gerard ens va venir a ensenyar com trasplantar flors d’una torreta a una jardinera i com cuidar-les.… Llegeix més»
Avui hem deixat descansar els Beebots i hem agafat les tauletes per treballar amb una app que es diu Lightbot. El seu funcionament és similar als beebots i, com el seu nom indica, el robot ha d’il·luminar unes caselles predeterminades. Ens ho hem passat… genial… Llegeix més»
El passat dimecres, els alumnes de 2n vam anar al Museu d’Art Modern de Tarragona. Amb les explicacions de la Marisa i la Núria del museu vam aprendre un munt de coses sobre el collage.… Llegeix més»
Tornem a agafar Scratch després d’un projecte amb Lego Wedo 2.0 exitós. Aquest cop farem una presentació dels lloc del món preferit per cadascú. Aprendre a canvair el fons del programa, fer que el personatge doni explicacions i informació diversa sobre el punt escollit i que aquest faci preguntes serà l’ojectiu final. Així farem aparèixer les respostes condicionals, fent que en funció de la resposta que es dóni, si és correcta o no, faci una cosa diferent. … Llegeix més»
Comença la part que més esperàvem del golf. Alliberar adrenalina colpejant la bola amb el ferro és una activitat molt desestressant, que allibera tota la tensió continguda de la col·locació adient del cos per preparar el colpeig.… Llegeix més»
Comença la part que més esperàvem del golf. Alliberar adrenalina colpejant la bola amb el ferro és una activitat molt desestressant, que allibera tota la tensió continguda de la col·locació adient del cos per preparar el colpeig.… Llegeix més»
Un cop acabat el projecte dels terratrèmols, els alumnes de quart hem començat un altre projecte de vehicles lunars.Com colonitzar l’espai exterior, com prendre mostres de la superfície de la terra i com es pot aprofitar la tecnologia espaial per a fer-ne ús a la terra en el reciclatge de residus serà l’eix vertebrador d’aquest nou repte que ens espera.
Aquesta setmana hem construït el robot i hem començat a aprendre’n la programació bàsica i el funcionament.… Llegeix més»
Comença el nou trimetre i remprenem les activitats de robòtica a l’aula de primer. Per refrescar els coneixements hem fet anar els beebots sobre la targeta del seu número. Això si, no es pot trepitjar cap targeta d’altres companys!!.… Llegeix més»
Aquesta setmana s’ha plantejat un mateix escenari als alumnes de cicle superior: construir una resclosa per salvar el nivell d’aigües d’un riu però cada grup havia de solucionar aquest escenari amb eines diferents i diverses. Voleu veure quines eines tenia calda grup i quin grup se n’ha sortit exitosament?… Llegeix més»
Un cop acabat el trimestre cal fer inventari del material que hi ha a les caixes de Lego Wedo 2.0 per confirmar que tenim tot el material necessari per tornar a començar el trimestre següent amb totes les garanties.… Llegeix més»
El 21 de març va ser proclamat per la UNESCO “Dia Mundial de la Poesia”. Per celebrar-lo en aquesta edició, la desena, el poeta valencià Marc Granell ha escrit el poema “La poesia”, que han traduït a trenta llengües, entre les quals hi ha les altres oficials a Catalunya i algunes escollides d’entre les parlades en el país.… Llegeix més»
Els alumnes de segon ja són massa grans per fer robòtica amb els beebots. En aquests dos trimestres de curs n’hen après tant que necessiten augmentar la dificultat dels aprenentatges. Així que ens hem posat mans a la feina amb la programació per blocs que ens ofereix code.org.… Llegeix més»
Acabada la unitat disàctica d’escalada, hem canviat les preses, el magnesi i la paret pel putt de golf, les boles i un munt d’estris més amb els que reprendrem el programa de Golf a les Escoles, impulsat per la Federació catalana de Golf.… Llegeix més»