La “Dona en la nit” visita les aules de P4

Els nens i nenes de P4 han començat el primer escenari d’aprenentatge d’aquest curs. Es tracta d’una proposta engrescadora i enigmàtica on hauran d’observar, escoltar, experimentar, prendre decisions conjuntament i afrontar el repte que se’ls planteja.

L’aventura va començar quan un matí a les aules de p4 va aparèixer un personatge sorprenent. Ens vam quedar molt sorpresos i un xic atemorits… Però amb moltes ganes de saber qui era, fer li preguntes, tocar-lo, jugar amb ell/a es passejava per la classe amb molta curiositat per conèixer tot el que l’envoltava. Tot i totes vam fer-li un munt de preguntes: qui ets?, d’on vens? que has vingut a fer a la nostra classe de p4? Vols quedar-te amb nosaltres i jugar?

Ens va explicar que el seu nom era “Dona en la nit”. Vivia dins d’un quadre i i la seva casa era la Fundació Miró. Estava avorrida d’estar-se quieta en el quadre i un dia va decidir sortir i conèixer el món. Ens va portar una fotografia d’on vivia, del quadre d’on s’havia escapat i el nom del seu creador: Joan Miró.

Ens va convidar a visitar-lo i es va acomiadar de nosaltres, fins la propera!

Vam posar-nos a investigar i vam decidir visitar la Fundació Miró. Abans però vam visitar la biblioteca de l’escola per buscar llibres i contes sobre aquest artista.

A la fundació vam veure les seves obres: estrelles de color negres, llunes blaves, sols vermells i personatges amb tres pèls. Tot de colors ben diferents com els veiem nosaltres! També vam veure escultures i un tapís que arribava al sostre.

Vam trobar el quadre on s’amagava el personatge que ens va visitar a l’escola. Sabíem moltes coses d’ell: com es deia el quadre, els colors originals que tenia…. Però estava quiet… No parlava.

Ara continua la nostra recerca sobre Joan Miró: hem fet murals amb els seus símbols, hem vist els colors que feia servir, hem fet grafismes creatius, etc. El nostre amic ens acompanya en aquesta aventura, ens ha enviat el conte “Ulls i estrelles” per descobrir més sobre el món imaginari de Joan Miró.