Anem al Museu Egipci

Els infants d’I5 hem anat al Museu Egipci de Barcelona amb molta il·lusió i certa por pel fet de veure “mòmies” de veritat! No sabíem que faríem i ni que ens trobaríem al museu, però un cop allà ens van rebre els guies i ens van dir que faríem dos grups: els gats vam començar fent el taller i els dofins visitant el museu i escoltant les explicacions del guia.

El taller consistia a saber com es feia la momificació, quines joies i amulets necessitaven… i després d’observar i tocar els diferents objectes, nosaltres vam col·locar els amulets sobre una mòmia “que no feia por” dient unes paraules màgiques. No sabeu que bé ho vam fer!!! També ens van donar un collaret de paper perquè el pintéssim i enganxéssim gomets al nostre criteri.

La visita pel museu va ser molt interessant, vam veure en dues vitrines mòmies de veritat i la diferència entre elles, ja que una va tenir més poder i diners per la momificació i es podia observar que estava més ben conservada, sobre les venes tenia pintures i detalls… També hi havia un sarcòfag daurat, amb tota mena de decoracions i colors just al costat de les mòmies perquè sabem que dins del sarcòfag és on es troben i descansen.

Vam veure joies, amulets, estàtues, objectes i utensilis de la casa i la cuina i moltes coses més… Hem après una mica més sobre Egipte amb les explicacions dels guies i amb les nostres intervencions del que havíem fet a l’escola.

I… sabeu què? Que ens agradaria tornar!!!