Tallers de ciències de 2n

A Cicle Inicial es realitzen els Tallers de Ciències amb propostes on a través del mètode científic treballem els aprenentatges de forma experimental i vivencial. D’aquesta manera es crea un clima que facilita la convivència i els valors cooperatius, que permeten que sigui el propi alumne el que construeixi el seu aprenentatge.

Es tracten de tallers entre nivells, és a dir, que tots els nens i les nenes de segon es barregen en tres grups. Aquests tres grups corresponen als tres tallers i es realitzen en 3 idiomes diferents (català/castellà/anglès). Al finalitzar el curs tots els alumnes hauran passat per tots els tallers.

Els tallers que es realitzen aquest curs són:

• Taller “Flora y fauna”

En aquest taller observem la morera del pati de l’escola. Els alumnes constaten els canvis que experimenta aquest arbre durant les diferents estacions de l’any, adonant-se que els arbres de fulla caduca a l’estiu ens donen frescor amb la seva ombra i a l’hivern escalfor deixant passar la llum dels Sol entre les seves branques sense fulles.

• Taller  “Els materials”

Identifiquem els materials dels objectes  que ens envolten i investiguem l’origen d’aquests materials. Després a través de la manipulació i observació descobrim les propietats dels diferents materials per classificar-los.

• Taller “The Universe”

En aquest taller es treballen coneixements bàsics sobre l’univers i la Terra. S’imparteix en llengua anglesa per tal de promoure el seu ús fora de les hores que es treballa aquesta llengua. El taller consta de diferents propostes com ara jocs, manualitats i petites activitats d’escriptura per tal d’introduir vocabulari bàsic.

Si feu clic sobre la imatge podreu veure unes quantes fotografies