Programa Adaptant escoles al canvi climàtic

L’Ajuntament de Barcelona ha rebut el finançament del Urban Innovation Action (UIA), un programa de la Comissió Europea per al projecte “Adaptar escoles al canvi climàtic a través del verd, el blau i el gris”, que planteja intervencions a onze escoles amb un paquet de mesures blaves (incorporació de punts d’aigua), verdes (espais d’ombra i vegetació) i grises (actuacions sobre els edificis per millorar-ne l’aïllament).

introduint vegetació, espais d’ombra i punts d’aigua.

Eixos de treball Participació:

• Participació: l’alumnat, la comunitat educativa i les diverses institucions i experts que participen en el projecte consensuaran el disseny dels espais i en definiran les necessitats específiques.
  • Projecte educatiu: la definició i el seguiment d’aquestes mesures estaran inclosos en el projecte educatiu del centre que treballarà principalment la informació i formació sobre el canvi climàtic.
  • Obertura d’espais per a la ciutadania: l’objectiu és que aquests espais no només serveixin per a l’alumnat de l’escola, sinó també per a tota la ciutadania de l’entorn que podrà accedir als patis en període no lectiu.
  • Salut i avaluació: tots els canvis seran monitoritzats des de la perspectiva de la salut i el benestar de manera que es pugui avaluar l’impacte aconseguit en paràmetres ambientals, de salut, benestar, etcètera.
  • Replicabilitat: es busca que, a través d’aquestes actuacions, la ciutadania i la comunitat escolar coneguin la necessitat d’impulsar mesures per adaptar la ciutat al canvi climàtic i que siguin unes mesures replicables a altres edificis, sobretot escoles.

La nostra escola és una de les 11 escollides.