Història

LA NOSTRA HISTÒRIA

• L’Escola Poblenou se situa al districte X (Sant Martí de Provençals), al carrer Perú 139. Prové originàriament de l’antiga escola Pare Manjón.
  • El curs 68-69 l’escola canvia de lloc i de nom. Passa a ser CEIP Virrei Amat. Es construeixen dos edificis nous, un per a nens i un altre per a nenes.
  • El curs 85-86 es va ampliar amb un edifici nou annex als dos anteriors i un pati de sorra per als més petits.
  • Al llarg del curs 2008/09 es duen a terme unes obres molt importants per remodelar el pati. Al mateix temps, construeixen a tocar una nova escola bressol: “El Bressol del Poblenou”. Una gran festa ens aplega a tots per celebrar dos grans esdeveniments: la inauguració del pati nou i el canvi de nom del centre. Amb l’objectiu d’arrelar-se més al barri s’anomenarà  ESCOLA POBLENOU.
  • El curs 2011/12 l’escola Poblenou és escollida per iniciar un projecte innovador a Barcelona,patrocinat per Catalunya Caixa, d’una durada de tres anys.Es tracta del projecte Tàndem (entre l’escola i l’ESMUC ) que vol fer de la música un eix vertebrador molt important en el seu curriculum amb l’objectiu de fomentar la motivació i l’èxit a les aules i de fer una escola atractiva i singular al barri.
  • El curs 2016/17 l’escola participa a “Xarxes pel al Canvi” amb l’objectiu de continuar avançant, dins del nostre Projecte Educatiu, cap a  model escolar, que se centri en l’alumne i tingui en compte les emocions i els diferents ritmes d’aprenentatge de cadascú.

• Actualment  l’escola forma part del projecte Escoles+Sostenibles i ha estat escollida per participar  al projecte “Adaptant escoles al canvi climàtic”

Actualment l’escola disposa de tres edificis amb uns equipaments molt complets que permeten als seus alumnes disposar de l’espai físic adequat per al seu aprenentatge.

CARACTERÍSTIQUES  PRÒPIES

• Educació Infantil i Primària (3 a 12 anys) amb l’horari: 9h a 12.30 h (Infantil), 13 h ( Primària) i de 15h a 16.30 h.
  • Suport SEP a tots els alumnes .
  • Ampliació de la formació musical dins del curriculum.
  • Servei d’ acollida matinal a partir de les 8 del matí i ludoteca a partir de les 16.30.
  • Anglès des de P4.
  • Suport informàtic des de P3 a totes les àrees del currículum. Pissarra digital a totes les aules de Primària.
  • Desdoblaments a Primària en les àrees instrumentals de Llengua Catalana i Matemàtiques.
  • Seguiment individualitzat de l’aprenentatge dels nostres alumnes. Suport psicopedagògic de l’EAP.
  • Realització de nombroses sortides pedagògiques que reforcen els continguts treballats a classe i promouen un ensenyament actiu.
  • Realització d’unes Jornades Culturals en les quals es treballa un tema transversal de P3 a 6è.
  • Tallers de Plàstica intercicles una tarda a la setmana.
  • Padrins de lectura entre alumnes de P4/3r, P5/4t ,1r/5è i 2n/6è.
  • Piscina al llarg del Cicle Inicial (una sessió setmanal) i al llarg d’un trimestre a Cicle Superior.
  • Jornada esportiva escolar al CEM Mar Bella de P3 a 6è.
  • Colònies a P5, 2n , 4t  i  6è.
  • Servei de menjador amb cuina pròpia.
  • Activitats extraescolars organitzades per l’AFA a les tardes.

TRETS D’IDENTITAT

L’ Escola Poblenou és una escola pública, catalana, laica, acollidora i arrelada a l’entorn, compromesa i respectuosa amb el medi ambient, oberta i universalista.

Potencia la relació harmoniosa entre nens i nenes, la convivència respectuosa i la resolució de conflictes, el valor de la diversitat, el respecte al propi cos i a la higiene, a la natura i al medi ambient.

Afavoridora de la inclusió, fomenta la igualtat d’oportunitats i busca donar respostes adequades a tot l’alumnat.
Desitja que els seus alumnes puguin trobar en el centre el respecte pels drets de tothom, els signes d’identitat que els permetin créixer, integrar-se i desenvolupar-se com a ciutadans, oberts al món.

ELS NOSTRES ESPAIS

La nostra escola està formada per aules àmplies amb molta llum i poc soroll ambiental. Les nostres instal·lacions permeten que l’alumnat gaudeixi de l’espai físic adequat per al seu aprenentatge.

Disposem de:

• Aula d’Informàtica
  • Aula de Música.
  • Aula d’Audiovisuals.
  • Aula d’Anglès.
  • Aula d’Educació Especial.
  • Aula de Religió.
  • Biblioteca.
  • Gimnàs amb vestidors i dutxes.
  • Cuina pròpia i un ampli menjador.
  • Pati gran amb pista esportiva i pati amb sorral per als més petits.
  • Porxos pels dies de pluja i/o molta calor.
  • Ludoteca preparada per atendre alumnat fora de l’horari lectiu.