CI Tallers de Ciències

Els Tallers de Ciència són  propostes on a través del mètode científic treballem els aprenentatges de forma experimental i vivencial.

És una activitat intercicle on tots els alumnes realitzen les diferents propostes en cinc tallers. D’aquesta manera es crea un clima que facilita la convivència i els valors cooperatius, que permeten que sigui el propi alumne el que construeixi el seu aprenentatge.

Els quatre tallers són:

Taller “Experimentos“: En aquest taller treballem amb els líquids i les seves propietats. Els nens i nenes poden olorar i observar l’aigua, l’oli, el vinagre, la llet i comprovar si es barregen els líquids entre ells, interaccionant de 2 en 2. Es segueix el procés científic que exigeix la manipulació i s’imparteix en llengua castellana per promoure l’ús d’aquesta llengua fora de l’àrea de llengua castellana.

Realitzen diferents experiments amb aigua, de manera autònoma com:  “qüestió de sort”(encistellar monedes dins d’un got petit que es troba dins d’una gerra alta plena d’aigua), “metall flotant” (posar objectes metàl·lics sobre un paper secant dins d’un bol)… I a veure, què passa…

Taller “Mesurem“: en aquest taller es tracta d’introduir als nostres alumnes en les unitats de mesura no convencionals i convencionals (concretament la unitat de longitud) des d’un visió científica. A partir de diverses propostes on els alumnes han d’experimentar, manipular i observar objectes quotidians per mesurar, com per exemple: les mans, els peus, clips, culleres, pasta,… Després de fer hipòtesis i formular-se preguntes, els alumnes mesuren, comparen i fan estimacions i acaben utilitzant el metre tot comparant els resultats.

Taller “The light: La finalitat d’aquest taller és comprendre diferents propietats de la llum, com per exemple: quins tipus hi ha, com passa a través dels objectes, etc. S’imparteix en llengua anglesa per promoure l’ús d’aquesta llengua fora de l’àrea d’anglès.

Durant les tres sessions els nens i nenes aniran experimentant amb la llum i els diferents objectes. Comprovaran quins objectes són opacs, translúcids i transparents; també aprendrem que hi ha diferents tipus de llum, i que una d’elles fa que brillin els objectes a la foscor. Crearan i jugaran amb la taula de llum i també aprendran sobre les diferencies entre llum artificial i llum natural.

Taller “Els sentits: En aquest taller hi ha diferents propostes per treballar el sentit de la vista i del tacte. Observem, manipulem, classifiquem i deduïm les propietats dels objectes. Els nens i nenes prenen consciència de la importància dels sentits i com quan el sentit de la vista falla el supleix el del tacte.

Taller “La ciència del so”: En aquest taller descobrim com el so pot propagar-se gràcies a un cordill tensat i que vibra al viatjar per ell. Experimentem amb diferents tipus de fil i llargades i ens adonem que no importa massa quin tipus de fil fem servir. Descobrim que si el fil no està tensat el so no pot vibrar i per tant no pot viatjar.

Si feu clic sobre la imatge podreu veure unes quantes fotografies