Un encàrrec molt engrescador

Hem rebut la visita de la Marta, del Banc de Sang i Teixits. Amb ella hem recordat tot el que ja havíem après sobre la sang, l’aparell circulatori, etc. Però, el més important, és l’encàrrec que ens ha fet: hem d’organitzar una donació de sang pel dia de la Mostra de l’Escola!

La Marta ens ha explicat que per cada donació poden transfondre sang a tres persones diferents, ja que en separen les plaquetes, el plasma i els glòbuls vermells. També ens ha recordat quins són els diferents grups sanguinis, i a qui pot donar o rebre sang cada un d’ells.

De seguida hem començat a tenir moltes idees per tal que la nostra tasca tingui èxit. Hem de fer que tot el poble ho conegui, preparar bé els espais, acompanyar la gent amb tot allò que pugui necessitar… Vaja, que se’ns ha girat feina. Però la recompensa és tan gran, que la farem amb molt de gust: podem salvar vides!

Hem fet propostes de totes les tasques que s’han de fer els dies abans de la donació, també les que farem el mateix dia, i per últim les tasques que haurem de fer els dies posteriors. En petits grups hem desenvolupat les diferents feines prèvies, compartint una pluja d’idees. Després, ja amb tot el grup, hem acabat de donar forma a les nostres propostes.

Us imagineu que cada alumne de la classe pogués convèncer dues persones adultes per tal que vinguin a donar sang? I si ho féssim les dues classes de cinquè? I si cada alumne del Pau Vila fa el mateix, quantes vides podríem salvar? Potser ara ens toca fixar-nos un objectiu: quantes persones pensem que podem convèncer? Cal ser realistes i treballar fort per aconseguir-ho!