Projecte sobre la Colònia Sedó

En el marc de l’eix d’escola, arRelats a Esparreguera, veiem la necessitat d’apropar-nos al territori. A la vila hi ha la Colònia Sedó, antiga colònia industrial tèxtil, i l’alumnat de sisè hem volgut conèixer millor el que és i el que representa.

En aquest sentit, hem estat recollint informació de diferents fonts (llibres, publicades a la xarxa, orals…). Amb tot això hem pogut realitzar una investigació (gràcies, Josep Maria!) i posteriorment una presentació dels diferents aspectes que més ens han interessat: com vivien les treballadores i els treballadors, quins edificis hi havia, com funcionava la fàbrica…

A més, vam rebre un encàrrec molt especial. L’Ani, un membre de l’entitat Petjades de Colors, col·lectiu de persones amb diversitat funcional d’Esparreguera, ens va demanar a partir d’un vídeo que l’ajudéssim a conèixer aquest espai, i a la vegada que li féssim més accessible per a una persona amb problemes de visió. Gràcies a això hem dissenyat uns pòsters amb la informació recollida, que duien un codi QR amb àudios enllaçats.

Ha estat una activitat molt enriquidora, que hem tancat aquest matí amb una sortida per penjar els pòsters. L’Ani també ens hi ha acompanyat, amb l’ajuda de la seva barra direccional per poder fer tota la travessa a peu.

Aquí teniu també l’enllaç a la notícia que ha penjat l’associació al seu Instagram.

Coneixem el territori, ajudem persones de col·lectius diversos, investiguem, produïm documents digitals, escoltem xerrades d’experts, fem sortides a la natura… Així som els i les alumnes de sisè!