Aquesta setmana hem acabat la segona ronda de racons d’aprenentatge.
A continuació us ho expliquem de forma més detallada:
1- FEM MANDALES. Per tal de potenciar la part creativa dels infants, hem proposat un nou racó on podien experimentar i manipular amb peces de diferents formes geomètriques i colors, creant mandales (seguint un patró) a la taula de llum. Tot seguit, havien de reproduir el mandala a un full.
2- LES HORES. A partir de diferents propostes manipulatives, hem après les hores en punt (a.m i p.m.). Les i els alumnes tenien al seu abast rellotges de fusta, targetes amb les hores de forma digital i analògica, la llibreta personal (per revisar i corregir el què anaven fent), i un full de treball.
3- TAC. Per potenciar les habilitats digitals, els infants havien de fer ús de l’aplicació Pages. Podien escollir diferents cartes il·lustrades del joc Dixit i a partir d’aquí havien d’escriure frases i/o petits textos, tot fent ús de les normes ortogràfiques treballades (separació de paraules, signes de puntuació, els plurals, entre d’altres).
4- ESTAMPEM PARAULES. En aquest racó, hem volgut tractar la lletra d’impremta. Els alumnes havien de confegir paraules amb els segells d’estampació i tot seguit escriure una frase sobre aquella paraula escollida.
5- CONSIGNES MATEMÀTIQUES. En aquest racó els i les alumnes posaven en joc estratègies i habilitats matemàtiques, com el càlcul, la numeració i la base 10, sense oblidar-nos de la comprensió lectora.
Cada racó tenia les seves instruccions per tal de potenciar l’autonomia i la comprensió lectora dels infants, que són aspectes bàsics d’aquest curs.
D’altra banda, al finalitzar cada racó, els i les alumnes han hagut d’autoavaluar-se tot fent una reflexió sobre el seu grau d’autonomia i aprenentatge en relació a l’activitat proposada.
Us deixem un recull d’imatges en aquests links: link.
Quin racó us ha agradat més?