CADA DIMECRES LES CLASSES DELS I LES AJUDANTS I DE LES CARÍCIES ENS DIVIDIM EN TRES GRUPS PER DUR A TERME DIVERSES ACTIVITATS. UNS FEM PROPOSTES DE GRAFISME, ALTRES FEM ACTIVITATS RELACIONADES AMB ALGUN CONTE I LA RESTA FEM EXPERIMENTS.
A PARTIR DELS EXPERIMENTS PODEM TREBALLAR DIFERENTS ASPECTES DEL PENSAMENT CIENTÍFIC COM SÓN PLANTEJAR-NOS PREGUNTES I PENSAR POSSIBLES SOLUCIONS I POSAR A PROVA LES NOSTRES TEORIES PER COMPROVAR LES HIPÒTESIS PLANTEJADES.
DURANT AQUEST PRIMER TRIMESTRE HEM DUT A TERME ELS SEGÜENTS EXPERIMENTS:
CERA BLANCA I PINTURA DILUÏDA
EN ASSEMBLEA HEM OBSERVAT DOS PAPERS BLANCS IGUALS PERÒ QUAN ELS HEM PINTAT AMB UNA BARREJA D’AIGUA I PINTURA HEM OBSERVAT QUE UN DELS DOS PAPERS TENIA UN DIBUIX AMAGAT.
ENS HEM PLANTEJAT COM PODEM ACONSEGUIR QUE PASSI AIXÒ I HAN SORTIT DIFERENTS TEORIES:
“ÉS PINTURA BLANCA”
“ÉS RETOLADOR BLANC”
“NO EXISTEIX EL RETOLADOR BLANC”
“SEGUR?”
…
MENTRE ENS HEM ANAT PLANTEJANT TOTES AQUESTES HIPÒTESIS LES HEM ANAT DUENT A TERME PER COMPROVAR-LES.
“POTSER ÉS CERA BLANCA”
HO COMPROVEM I EFECTIVAMENT, FUNCIONA!
PER ACABAR CADASCÚ REPRODUEIX EL SEU DIBUIX MÀGIC AMB LA CERA I EL PINTA AMB LA PINTURA DILUÏDA.
AIGUA AMB PEBRE I SABÓ
COMENCEM AMB UNA REFLEXIÓ SOBRE LA IMPORTÀNCIA DE RENTAR-SE LES MANS I EN QUINS MOMENTS HO HEM DE FER.
DESPRÉS PENSEM SI RENTANT-NOS LES MANS NOMÉS AMB AIGUA JA ÉS SUFICIENT.
POSEM PEBRE DINTRE D’UN PLAT AMB AIGUA PER PARELLES I ENS IMAGINEM QUE ELS GRANS DE PEBRE SÓN ELS VIRUS. QUAN POSEM EL DIT SENSE SABÓ A L’AIGUA OBSERVEM QUE ENS QUEDA BRUT QUAN EL RETIREM.
EN CANVI, QUAN POSEM EL DIT AMB SABÓ PODEM OBSERVAR COM EL PEBRE S’ALLUNYA RÀPIDAMENT DEL SABÓ.
PER TANT, ARRIBEM A LA CONCLUSIÓ QUE QUAN ENS RENTEM LES MANS ÉS IMPORTANT POSAR-NOS SABÓ.
ESPEREM FER NOUS DESCOBRIMENTS DURANT AQUEST SEGON TRIMESTRE I PODER-LOS COMPARTIR, ESTEU BEN ATENTS!