ELS EXPERIMENTS DEL PRIMER TRIMESTRE

CADA DIMECRES LES CLASSES DELS I LES AJUDANTS I DE LES CARÍCIES ENS DIVIDIM EN TRES GRUPS PER DUR A TERME DIVERSES ACTIVITATS. UNS FEM PROPOSTES DE GRAFISME, ALTRES FEM ACTIVITATS RELACIONADES AMB ALGUN CONTE I LA RESTA FEM EXPERIMENTS.

A PARTIR DELS EXPERIMENTS PODEM TREBALLAR DIFERENTS ASPECTES DEL PENSAMENT CIENTÍFIC COM SÓN PLANTEJAR-NOS PREGUNTES I PENSAR POSSIBLES SOLUCIONS I POSAR A PROVA LES NOSTRES TEORIES PER COMPROVAR LES HIPÒTESIS PLANTEJADES.

DURANT AQUEST PRIMER TRIMESTRE HEM DUT A TERME ELS SEGÜENTS EXPERIMENTS:

CERA BLANCA I PINTURA DILUÏDA

EN ASSEMBLEA HEM OBSERVAT DOS PAPERS BLANCS IGUALS PERÒ QUAN ELS HEM PINTAT AMB UNA BARREJA D’AIGUA I PINTURA HEM OBSERVAT QUE UN DELS DOS PAPERS TENIA UN DIBUIX AMAGAT.

ENS HEM PLANTEJAT COM PODEM ACONSEGUIR QUE PASSI AIXÒ I HAN SORTIT DIFERENTS TEORIES:

“ÉS PINTURA BLANCA”

“ÉS RETOLADOR BLANC”

“NO EXISTEIX EL RETOLADOR BLANC”

“SEGUR?”

MENTRE ENS HEM ANAT PLANTEJANT TOTES AQUESTES HIPÒTESIS LES HEM ANAT DUENT A TERME PER COMPROVAR-LES.

“POTSER ÉS CERA BLANCA”

HO COMPROVEM I EFECTIVAMENT, FUNCIONA!

PER ACABAR CADASCÚ REPRODUEIX EL SEU DIBUIX MÀGIC AMB LA CERA I EL PINTA AMB LA PINTURA DILUÏDA.

AIGUA AMB PEBRE I SABÓ

COMENCEM AMB UNA REFLEXIÓ SOBRE LA IMPORTÀNCIA DE RENTAR-SE LES MANS I EN QUINS MOMENTS HO HEM DE FER.

DESPRÉS PENSEM SI RENTANT-NOS LES MANS NOMÉS AMB AIGUA JA ÉS SUFICIENT.

POSEM PEBRE DINTRE D’UN PLAT AMB AIGUA PER PARELLES I ENS IMAGINEM QUE ELS GRANS DE PEBRE SÓN ELS VIRUS. QUAN POSEM EL DIT SENSE SABÓ A L’AIGUA OBSERVEM QUE ENS QUEDA BRUT QUAN EL RETIREM.

EN CANVI, QUAN POSEM EL DIT AMB SABÓ PODEM OBSERVAR COM EL PEBRE S’ALLUNYA RÀPIDAMENT DEL SABÓ.

PER TANT, ARRIBEM A LA CONCLUSIÓ QUE QUAN ENS RENTEM LES MANS ÉS IMPORTANT POSAR-NOS SABÓ.

ESPEREM FER NOUS DESCOBRIMENTS DURANT AQUEST SEGON TRIMESTRE I PODER-LOS COMPARTIR, ESTEU BEN ATENTS!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>