8M a la classe de cinquè

El passat 8 de març, dia de la dona, va ser un dia de reivindicació i conscienciació. Part de l’alumnat i el professorat de l’escola va decidir afegir-se a la vaga convocada, i aquelles persones que vam ser a l’escola no podíem (ni volíem) fer com si fos un dia qualsevol.

En primer lloc, a la nostra aula vam descobrir un llibre misteriós, amagat. Era l’activitat “Llibres per un forat”, que aquest any amagaven històries de dones empoderades i valentes.

Després d’això, vam decidir fer un escrit per a la dona més important de la nostra vida; aquí cada alumne/a va triar una dona que representés alguna cosa especial. Volíem dir-los que són un exemple per nosaltres, tot adreçant-los unes paraules d’agraïment.

Més tard, a l’hora del pati, les alumnes de sisè ens van regalar un acte molt emotiu. Això va donar peu a un debat molt interessant a l’aula, en què tots i totes vam poder dir-hi la nostra.

A l’escola, com sempre, el nostre objectiu és fer un món millor. I quina manera més adequada podríem haver trobat que fer evidents les desigualtats i tractar d’eliminar-les?