Organització i objectius de l’estona de migdia

ORGANITZACIÓ DE L’ESTONA DE MIGDIA

ORGANITZACIÓ I3

ORGANITZACIÓ I4 i I5

ORGANITZACIÓ 1r, 2n, 3r, 4t

ORGANITZACIÓ 5è i 6è

Horaris combinats esbarjo CM i CG 23-24

OBJECTIUS GENERALS DE L’ESTONA DE MIGDIA

– Que els infants es trobin en un ambient educatiu, complementari i coherent amb l’estona lectiva i la vida familiar.

– Que els infants desenvolupin actituds de relació i respecte cap a les persones amb qui comparteix l’estona de migdia (companys/es, monitors/es, cuineres…)

– Que els infants desenvolupin actituds de respecte i cura cap als espais i materials on duen a terme les activitats de migdia (classes, menjadors, patis…)

– Que els infants assumeixin responsabilitats personals i de grup en relació amb les tasques pròpies de l’estona del migdia. (càrrecs, assemblees…)

– Que els infants adquireixin hàbits d’higiene personal i col·lectiva propis de l’estona del migdia (rentar-se les mans, utilitzar el tovalló…)

– Que els infants adquireixin hàbits d’ordre i neteja de l’entorn on desenvolupen les seves activitats (patis, menjadors, classes)

– Que els infants s’acostumin a menjar de tot, amb una actitud positiva i d’interès pel menjar. I aprenguin a utilitzar correctament els estris (coberts, gots, plats…)

– Que els infants coneguin els aspectes culturals i socials de l’acte de menjar: costums, rituals (com es para taula, començar tots/es alhora … ).

 

ALTRES ASPECTES A TENIR EN COMPTE

Els accidents o possibles assistències mèdiques es comuniquen de forma immediata a la família i s’acorda la intervenció necessària. Prioritàriament, es tractarà el desplaçament del nen/a segons la urgència del cas.

Cap a finals d’octubre hi ha una reunió on s’explica tota l’organització de l’estona de migdia i on les famílies poden parlar directament amb els monitors per aclarir qualsevol dubte o consulta. Si es requereix alguna altra comunicació, es pot fer a través de la coordinadora de monitors/es mitjançant notes, mail o per telèfon.

Els informes s’entreguen a finals de primer trimestre (primària) o cap a mitjans febrer coincidint amb els informes que s’entreguen des de l’escola (infantil) i a final de curs.

Les qüestions d’ordre, actituds, comportament… es resolen de forma personal a partir de la intervenció de la monitora. Si s’escau es pot comptar amb la presència de la coordinadora, la Cap d’estudis, el tutor/a, o la família. Les decisions pedagògiques importants finals són presses per la Cap d’Estudis.