Composició

La Colla està formada per infants de 3r a 6è, alumnes de l’escola, les seves famílies i mestres de l’escola.

Tenim diables de foc i diables músics.

De cada nivell, procurem que hi hagi un mínim de 6 tabalers/es i 6 diables o diablesses de foc.

Amb l’autorització de les famílies i el corresponent compromís, es fa un sorteig entre aquells infants que tenen el desig de pertànyer a la Colla.

Cal dir que la dinàmica de la Colla fa que cada any es renovi el 25% dels seus membres, ja que els nois i noies grans, quan deixen l’escola en el seu últim curs, deixen també la Colla. Això ens obliga a renovar aquest 25% amb nenes i nens nous dels cursos més petits, implicats. Aquesta dinàmica ens ha portat certs avantatges i certs inconvenients.

Per una banda, sempre ha estat una dinàmica molt viva: entra i surt un nombre considerable de nois i noies, no mostrant-se com una Colla tancada sinó com una Colla oberta i en renovació constant (cada curs). Això ha permès que, en aquests anys d’història, hagin passat un nombre aproximat d’entre tres-cents cinquanta i quatre-cents nois i noies. Molts d’ells marxaven amb ganes de continuar fent aquesta activitat, i aquest últim punt ha tingut unes conseqüències importants i destacables a nivell de barri i de ciutat que més endavant comentarem.

Per contra, i dins els aspectes no tan positius, sempre ens hem trobat que la Colla està constantment en període d’aprenentatge. Quan un noi o noia comença a dominar el que ha anat aprenent  (ritmes, danses, coreografies,  moviments…)  ha de marxar perquè ha acabat el seu pas per l’escola. Cara en fora, això s’ha convertit en un element diferenciador, ja que si bé com a Colla (com a entitat), tenim el pes de ser la més antiga de la ciutat i una de les més antigues de Barcelona, tenint una gran experiència, com a membres, sempre som una Colla jove i limitada, en alguns aspectes.

La Satània és portada per pares i mares de la Colla.

Les Satanietes les porten els petadors i petadores més grans de la Colla.