Una mica d’història

L’escola Patufet neix l’any 1968, en un moment social i històric ben conegut de tothom a partir de la voluntat i de la iniciativa d’un grup de mestres i famílies. Aviat es converteix en Cooperativa de mestres i de treballadores i s’articula la col·laboració amb les famílies a través de l’Associació de mares i pares.

L’escola va néixer com un centre privat, sense afany de lucre, només perquè era l’única manera de tirar endavant un projecte innovador de l’ensenyament al nostre país. Se sustentava en una rica tradició històrica de renovació pedagògica i des dels orígens va formar part d’un moviment més ampli que es proposava avançar cap a un model d’escola pública de qualitat.

Amb aquest compromís des de l’any 1987, igual que altres escoles del “Col·lectiu per l’Escola Catalana” (CEPEPC), l’escola Patufet Sant Jordi pertany a la xarxa pública.

El curs 1994/95, després d’un llarg pelegrinatge de més de 25 anys, vam poder estrenar l’actual edifici escolar, integrant en el seu nom el de Francesc Batallé i Aragonès, en record d’un mestre il·lustre de la ciutat i defensor d’una escola catalana arrelada al país.

Vols saber-ne més? Una mica més d’Història dels nostres inicis!

L’any 2018-19 vam celebrar el 50è aniversari de la nostra escola.