Treball democràtic

La base de la nostra convivència diària és el treball democràtic. Des d’aquest enfocament, les rotllanes amb els més petits i les assemblees amb els infants dels cicles de mitjans i grans es converteixen en l’eina de construcció que guia la nostra vida. La comunicació i la presa de decisions conjuntes esdevenen no només un mitjà per aportar propostes, sinó també per resoldre conflictes.

La democràcia ens impulsa a compartir idees, escoltar les opinions de tots i involucrar-nos en la construcció col·lectiva del nostre entorn. Les rotllanes amb els més petits permeten que les seves veus siguin escoltades i tinguen un paper actiu en les activitats quotidianes. Les assemblees amb els més grans fomenten la participació activa i la responsabilitat compartida, creant una sensació de pertinença i corresponsabilitat.

A través d’una comunicació oberta i respectuosa, aprenem a comprendre els punts de vista diferents i a trobar solucions conjuntes. La presa de decisions de manera col·lectiva ens permet avançar cap a objectius compartits i enfrontar els reptes que ens sorgeixen. D’aquesta manera, el treball democràtic es converteix en una eina valuosa per crear un ambient de confiança, cooperació i harmonia.

No sols construïm el nostre dia a dia amb aquest enfocament democràtic, sinó que també el convertim en una plataforma per a aprendre a resoldre conflictes de manera constructiva. Aprendem a trobar solucions de manera consensuada, respectant les diferències i cercant sempre el bé comú.

El treball democràtic es converteix en l’eix principal de la nostra convivència, sent la base de la nostra comunitat i el fonament per a construir una escola més harmoniosa, participativa i compromesa amb el benestar de tothom.