Projecte d’art

Durant aquest primer trimestre de curs, han estat nombroses les manifestacions artístiques que s’han viscut a l’escola amb els nens i les nenes. Algunes en diverses situacions d’aprenentatge a l’aula i/o al taller d’art i altres han teixit la programació de festes.

Les festes populars han estat una ocasió per viure la música, la cançó i la dansa

La festa de la Castanyada és la primera celebració que obre el calendari festiu a la nostra escola. La d’enguany va ser una doble celebració, després de dos cursos sense compartir aquest moment amb motiu de la pandèmia, l’hem tornat a recuperar. Grans i petits vam gaudir d’una tarda ben bonica on les danses i les castanyes, torrades al pati per part de les famílies, van ser les protagonistes.

La setmana del 21 al 25 de novembre, vam celebrar la Setmana de la Música: de dilluns a dijous, les entrades a l’escola estaven acompanyades amb les melodies i les cançons de diverses agrupacions de nens i nenes que es distribuïen entre la plaça de la xicranda, el vestíbul de la planta baixa i el de l’entrada a l’escola per donar la benvinguda als infants i a les seves famílies.

La Setmana de la Música la vam cloure amb la nostra tradicional Passejada musical. En aquest cas, diverses agrupacions musicals formades per familiars es distribuïren per diversos espais de l’escola per oferir-nos un concert de petit format. La coral va fer el seu darrer concert. Des d’aquí el nostre agraïment més sincer.

Per Nadal, van ser les nadales, les postals i el nostre particular pessebre. Les famílies també van participar de la festa: van acompanyar els infants a buscar el tió i van fer una representació de teatre que ens va fer passar a tots i a totes una molt bona tarda.

Taller d’art

Les accions que els infants viuen al taller d’art tenen un component emocional essencial que connecta directament amb el propi procés d’aprenentatge. Tot el que succeeix és una oportunitat que els parla d’inclusió, de sentiments, de diversitat, d’ecologia, de territori, de pertinença…

Experimentar amb el traç dels pinzells, gaudir de la màgia i la sorpresa de la llum fosca, dissenyar cartells, participar en els tallers amb les professionals del M|A|C, els diàlegs i les trobades amb artistes de la ciutat, l’observació directa i l’observació d’imatges, la pràctica d’algunes tècniques, el joc i l’animació… són alguns exemples de tot allò que succeeix quan obrim la porta del taller d’art al segon pis de la nostra escola (@artiescola).