Empatia, diversió, comunitat, respecte: Cuidem els nostres drets!

Enguany, el Consell d’infants de Mataró, ha aprofundit sobre les situacions de discriminació que es donen en diferents àmbits de la nostra societat i en les quals, els nens i les nenes en són protagonistes o espectadors directes. Durant el curs, han elaborat uns curtmetratges sobre diverses formes de discriminació:

Fa unes setmanes, els nostres consellers van presentar els vídeos al Consell de referents d’aula de la nostra escola. Junts, van organitzar quatre trobades per presentar-los als grups de Mitjans (3r-4t) i Grans (5è-6è). Ho van fer els dies 14, 15, 16 i 17 de juny.

Les sessions consistien en una breu presentació personal de cadascun d’ells, de les seves funcions com a consellers i com a referents d’aula, visionat dels vídeos i tertúlia sobre el tema. Van ser converses molt intenses durant les quals els nens i les nenes dels diversos grups van compartir experiències personals (a dins i fora de l’escola), estratègies per aturar situacions discriminatòries, reflexions constructives… El més bonic va ser com van ser capaços de sostenir les emocions que sorgien durant la conversa, la sinceritat, la presa de consciència… Els consellers conduïen la sessió autònomament i les seves aportacions, algunes en forma de metàfora, acompanyaven el diàleg d’una manera molt digna.

Agraïm i felicitem la tasca que es duu a terme des del Consell d’Infants de Mataró. La nostra escola hi participa des dels seus inicis. En aquesta setena edició hi participem dinou escoles de la ciutat i un total de trenta-vuit nens i nenes de cinquè i sisè.