Aprenem el joc de l’aualé

Aquest curs els nens i nenes de 6è de l’escola Montserrat Solà tornem a participar al torneig d’aualé entre escoles de Mataró que serà el 23 de maig de 2023. És una de les activitats que es fan a la ciutat en motiu del Maig Intercultural.

En Lamin, treballador del Centre Cívic de Rocafonda, va venir un any més a l’escola a ensenyar-nos el joc, explicar-nos els orígens i quines normes hem de tenir en compte a l’hora de jugar.

L’aualé es juga tradicionalment al nord del golf de Guinea, des del Camerun fins al Senegal. Donada la gran varietat lingüística dels llocs on es juga, se’l pot anomenar de diferents maneres: awari, ayoayo, agori, shayo, walu, woro i aualé.

Tant els companys i companyes del grup de l’Alarona com de Freta vam estar jugant al joc per parelles. Ens va agradar molt i hem començat a jugar a les hores de pati i durant l’estona lliure de l’espai de migdia.

Esperem amb ganes i il·lusió el dia del torneig d’aualé.

Els nens i les nenes d’Alarona i Freta (6è)