El Treball per Racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on l’alumnat, distribuït en petis grups, duu a terme activitats simultànies de manera autònoma. Ajuda als infants a saber organitzar-se, a planificar-se la feina i, alhora, a guanyar en seguretat i confiança. També ajuda als professionals a poder portar a terme activitats més individualitzades.
Aquest primer trimestre:
-hem treballat diferents tècniques artístiques: l’aquarel·la, la tempera amb pinzell, amb mans i amb altres elements naturals; els playcolor, els retoladors, l’estampació i el gravat, entre d’altres;
-hem descobert el traç vertical a partir de la línia imaginària que es dibuixa amb la caiguda de les fulles a la tardor i les gotes de pluja. Els més grans de la Comunitat hem fet traç creatiu tot decorant la seva aula;
-hem treballat la motricitat fina, pas previ a l’escriptura, retallant i modelant plastilina i fang, enfilant peces i elements naturals, encaixant peces, etc.;
-els més petits de la Comunitat, ens hem endinsat en el món de les lletres a partir dels noms de cadascun dels nostres companys/es, dels dies de la setmana i de paraules que van sorgint durant el dia a dia; els més grans de la Comunitat, hem treballat el vocabulari de tardor i d’hivern descobrint nous fonemes i les seves grafies;
-hem fet construccions amb diferents materials com cilindres, llistons, Kapla i objectes de la vida quotidiana; i hem jugat amb el tren de fusta;
-hem treballat conceptes matemàtics a partir de diferents propostes didàctiques: geometria, numeració, estadística, probabilitat, algoritmes, entre d’altres;
A continuació us deixem un recull de fotografies!
ORENETES:
PARDALS:
ERIÇONS:
GUINEUS:
GRANOTES:
TORTUGUES: