CONTINUEM FENT CAMÍ

Des de fa tres anys la nostra escola es troba immersa en un procés transformador que té com a objectiu reflexionar per a generar accions que millorin la nostra acció educativa.

Acollides al programa PAcTE/ ExC (Pla d’Acceleració de la Transformació Educativa / Eines pel Canvi) que impulsa la Direcció General d’Innovació, Digitalització i Recerca Educativa formem part del Laboratori de Transformació Educativa, on debatim i construïm plegades una nova línia d’escola compromesa amb el món actual que habiten els nostres infants.

L’equip impulsor, format per mestres de diferents comunitats de l’escola i amb el suport d’una facilitadora externa, és qui dóna veu al Claustre i s’encarrega de desgranar, filtrar i reflexionar sobre les informacions que es comparteixen en les diferents sessions formatives en xarxa. Alhora, dinamitza els claustres pedagògics que s’estan duent a terme des del curs passat, on la intenció és que tothom tingui veu, fomentant així el lideratge pedagògic i promovent una escola de totes i per totes.

En aquesta línia, hem iniciat el curs amb un claustre pedagògic que ens ha permès reflexionar plegades sobre el camí que volem construir, implicant a tot l’equip docent en la transformació de l’escola; d’on venim, on som, i on volem arribar. Prendre consciència del nostre moment actual, de les nostres capacitats com a docents, dels infants i les famílies que ens ocupen i de la societat que ens toca viure.

A través del Laboratori de transformació ens van fer arribar les següents preguntes amb la finalitat d’ajudar a orientar les nostres accions conjuntes cap a un propòsit transformador.

Aquí podeu veure recollides les reflexions que van sorgir: