AQUESTA SETMANA A L’ESCOLA… (setmana del 5 al 8 de març)

 

 

A P3, en els tallers artístics, comencem a conèixer i a provar les possibilitats del fang.

     

 

 

Els MItjans aquesta setmana a l’ambient de creativitat:

 

A 2n, seguint amb el projecte d’orientació espacial, hem jugat al JOC DELS VAIXELLS

 

     
   

 

 

 

Aquesta setmana l’alumnat de 4t, i la resta d’alumnes de l’escola, hem imaginat i dissenyat un logo pel 50è aniversari. Han sortit dissenys molt interessants i originals!

 

Els grans hem construït CÚPULES DE LEONARDO

Per a la construcció s’utilitzen exclusivament els bastons Leonardome que s’encavalquen mútuament. No és  necessari cap altre element d’unió, el mateix pes de les peces és suficient per mantenir-ne l’estabilitat.

 

Es poden aixecar cúpules de diferent estructura geomètrica.

 

Els de 6è hem fet un taller sobre igualtat de gènere anomenat “El vestit nou”.

 

 

 

Des de l’Ajuntament ens van fer arribar una proposta de treball comunitari en que des de diferents espais, entitats que hi ha al poble, es pogués fer una reflexió entorn a “la feminització de la pobresa” i que fruit de la mateixa es pogués reflectir un text, imatge, fotografia, vídeos, quadre, tela, paraula, etc… que posteriorment s’exposaria.

Com a escola vam veure oportú participar-hi. Us ho expliquem en un article a la web.

 

Els mestres ens hem tornat a trobar aquest dijous per la tarda per seguir amb el debat i la posada en comú de l’AVALUACIÓ.

 

 

#8M Dia de la dona

 Des de l’Ajuntament ens van fer arribar una proposta de treball comunitari en que des de diferents espais, entitats que hi ha al poble, es pogués fer una reflexió entorn a “la feminització de la pobresa” i que fruit de la mateixa es pogués reflectir un text, imatge, fotografia, vídeos, quadre, tela, paraula, etc… que posteriorment s’exposaria.

Com a escola vam veure oportú participar-hi.

Al hall de l’escola vam muntar un maniquí femení embolicat amb robes i llanes. La idea era que cada classe busqués una estona per parlar sobre el tema de la feminització de la pobresa o de la discriminació de la dona en general, i acordar un missatge en positiu, escrivint-lo després en les targetes que hi havia en el maniquí.

Aquesta serà la nostra aportació a l’exposició.

 

 

 

Exposició de fotografies “Plantes de Llagostera” de la Setmana del Medi Ambient de l’escola.

 

 

 

Benvolgudes famílies,

Primer de tot us donem les gràcies per participar en l’exposició de fotografies “Plantes de Llagostera” de la Setmana del Medi Ambient de l’escola.
Totes les imatges rebudes s’han recollit en un muntatge audiovisual. Us convidem a veure’l els dies dimarts 12, dijous 14 i divendres 15 de març a la biblioteca de l’escola a les 17:10h. Té una durada aproximada d’uns 20 minuts.
Més endavant, seleccionarem algunes d’aquestes fotos per a l’exposició de flors de la festa major.

 

Grup de Treball d’Escola Verda

Cursos i activitats del Centre de Robòtica de Llagostera març-juny 2019

Benvolgudes famílies,

El centre de Recursos Tecnològics de Llagostera ens ha fet arribar aquesta informació:

Us fem arribar la informació dels cursos i activitats del Centre de Robòtica de Llagostera març-juny 2019.

Esperem que siguin del vostre interès.

Les inscripcions a les activitats s’han de realitzar a través de la pàgina web: http://www.casadelesvidues.cat/

 Aprofitem per recordar-vos que els dimecres i divendres (de 17:00 a 20:00) l’aula de robòtica està oberta i el seu accés és lliure i gratuït.

 Si teniu qualsevol pregunta no dubteu en consultar-nos-la.

 

Salutacions.

 Centre de Recursos Tecnològics de Llagostera

Vaga #8M

Benvolgudes famílies,

Davant la convocatòria de vaga general feminista d’aquest divendres 8 de març, us volem comunicar que, en ús dels nostres drets com a treballadors i treballadores, a la nostra escola hi haurà un seguiment important de la vaga que impedirà dur a terme l’activitat lectiva amb normalitat.

Entre d’altres reivindicacions lluitem per aconseguir:

  • El reconeixement i la millora de les condicions laborals de les dones treballadores. S’ha de posar fi a la desigualtat laboral, la bretxa salarial i el sostre de vidre. Urgeix també requalificar les categories laborals, els llocs de treball feminitzats i els  complements que s’hi vinculen.
  • La desaparició de la discriminació en l’accés a l’ocupació per qualsevol raó, la disminució de la taxa d’atur de les dones i i la vulnerabilitat de la situació laboral i social a la qual es veuen sotmeses les dones sense garanties laborals i que no poden exercir el seu dret a vaga.
  • Mesures contra la precarietat laboral i l’alta taxa de contractes amb jornades parcials i de curta durada.
  • Processos de selecció públics i objectius (mèrits, currículums cecs, eliminació d’entrevistes) i de consolidació justos, també a les Administracions públiques.
  • Establir immediatament la jornada laboral completa de 35 h, com a primer pas per arribar progressivament a les 30 h.
  • El compliment efectiu de la Llei 5/2018 del dret de les dones a eradicar la violència masclista, per a la qual cosa calen recursos, formació i partides pressupostàries.
  • Modificar el Decret 1299 (2006) per incorporar-hi les noves malalties professionals tenint en compte la perspectiva de gènere, és a dir, la simptomatologia femenina, i adequar la informació sobre aquestes malalties.
  • Permisos per cura 100% retribuïts. Cal recuperar i ampliar els avenços en matèria de conciliació i combatre la minoració de retribucions com a conseqüència de les cures.
  • Derogar les dues reformes laborals.
  • La implementació d’una llei d’igualtat retributiva real, per combatre, entre d’altres, la desigualtat de les pensions.
  • Una educació feminista: cal més formació i més recursos per a una aplicació efectiva de la coeducació.
  • Extingir les privatitzacions i les externalitzacions dels serveis públics.

Al Departament d’Ensenyament, vora un 75% del personal docent som dones. Les lleis que s’aproven no són suficients, i alguns dels pocs avenços aconseguits en matèria de conciliació són paper mullat, entre d’altres raons per les constants retallades i mesures pressupostàries. Aquestes mesures regressives afecten especialment les dones, ja que són les que assumeixen les tasques de cura. S’haurien de dissenyar polítiques específiques per combatre el sostre de vidre i posar tots els recursos humans i materials per tal que el gaudi de tots els permisos no representi inconvenients organitzatius per als centres i es pugui atendre adequadament tot l’alumnat.

Veiem imprescindible una mobilització àmplia des de tots els sectors laborals i de tota la societat i que cal continuar evidenciant la necessitat de visibilitzar les desigualtats i discriminacions que continua patint la dona.  Raó per la qual cal continuar insistint en la coeducació com a eix transversal en el currículum educatiu.

Creiem fermament que la coeducació és indispensable per prevenir la violència masclista, educar en la diversitat i potenciar la riquesa i la igualtat real d’oportunitats per poder canviar els rols de gènere que després es tradueixen en: sostre de vidre, bretxa salarial, discriminacions i violències. Entenem que el feminisme és una eina essencial per al canvi, que interpel·la la interrelació i el treball cooperatiu entre l’alumnat, a partir de relacions de reciprocitat per combatre les desigualtats, per educar en valors; uns valors que posen en el centre la vida i la persona, cada nena i nen, cada noia i noi que tenim a les aules.

Per tot això considerem que la coeducació hauria de ser un eix transversal en el currículum educatiu i tots els centres haurien de comptar amb un coordinador o coordinadora per tal que la coeducació es traslladi a l’aula de manera real.

Per aquestes i moltes més raons, cal que continuem evidenciant la necessitat d’un canvi social, econòmic i de les condicions laborals. Cal recordar que cada dia és 8 de març, per la qual cosa ens reafirmem en la necessitat d’acompanyar el moviment feminista en una convocatòria de vaga general feminista de 24 hores.

Fem una crida a tota la comunitat educativa a participar activament  en aquest moviment, donant suport a la VAGA GENERAL del dia 8 de març  en defensa dels drets de les dones.

L’escola complirà amb el decret de serveis mínims dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Família, 3 mestres i 1 membre de l’equip directiu.

Les activitats extraescolars queden anul·lades.

Els serveis de menjador i Bon dia, no queden afectats.

 

 

La direcció de l’Escola Lacustària

Llagostera, 7 de març de 2019