MESURES DE PREVENCIÓ CORONAVIRUS

D’acord amb  el comunicat del Departament d’Educació d’ahir, 10 de març de 2020, en referència al COVID-19 (Coronavirus), les escoles i instituts del Prat de Llobregat us relacionem mesures actuals de prevenció amb la finalitat de contribuir a la contenció del virus. Així:

• El Departament d’Educació insta a la suspensió de tota activitat organitzada pels centres educatius o qualsevol servei del mateix Departament que no sigui lectiva o curricular, realitzant-se aquesta fora del centre i que impliqui professorat, personal no docent o alumnat de diversos centres simultàniament. Aquesta mesura repercuteix en les sortides escolars (dins i/o fora de la ciutat), colònies i activitats extraescolars organitzades per a les AMPA’s i/o AFA’s, sempre que s’acompleixin els supòsits abans esmentats.
  • El Departament no participarà a la propera edició del Saló de l’Ensenyament, prevista entre 18 i el 22 de març, instant als centres educatius a anul·lar les visites d’alumnat i/o professorat.
  • Les pràctiques en centres sanitaris i sociosanitaris dels alumnes que estan cursant formació professional queden suspeses per tal de facilitar al màxim l’activitat assistencial del personal d’aquests centres. Aquesta suspensió afecta també l’activitat d’alumnes d’ESO i Batxillerat que fan plans de diversificació curricular en hospitals o residències de gent gran, com els projectes singulars, els programes d’aprenentatge i servei o de voluntariat.
  • Se suspèn l’activitat docent a les aules hospitalàries.
  • Es mantenen les portes obertes a les escoles i instituts reforçant les mesures de prevenció, evitant espais reduïts i seguint les indicacions de prevenció de contagi.
  • S’insta els centres a formar l’alumnat en les mesures recomanades pel Departament de Salut.
  • Davant de possibles casos, els centres educatius es posaran en contacte amb el 061 (Salut respon) i amb la Direcció dels Serveis Territorials al Baix Llobregat. És farà un seguiment dels casos i de les consultes amb coordinació amb el Departament de Salut.
  • El Departament d’Educació i el Departament de Salut estan treballant de manera coordinada. Si s’escau, aniran informant i/o assessorant als centres educatius en tot allò que convingui.
  • Es manté, com a principi general, la recomanació de no viatjar als països i a les regions afectades, mentre les autoritats sanitàries d’aquests països no aixequin les mesures de control que actualment estan duent a terme.

El Departament de Salut ha elaborat un seguit de materials referits al Coronavirus que podem consultar seguint aquest enllaç:  http://canalsalut.gencat.cat/coronavirus

Aquesta situació excepcional ens obliga a restar pendents de les actualitzacions i novetats respecte a l’evolució del virus, sempre pensant en la seguretat de l’alumnat i de l’equip de professionals que els atenen.

L’arribada de nous comunicats oficials i la implementació de noves mesures de prevenció i/o contenció del contagi us les farem arribar de manera immediata.

Escoles i Instituts del Prat de Llobregat

11 de març de 2020