COMUNITAT D’ENERGIA AL DARWIN

Al setembre de 2020, l’Ajuntament de la nostra ciutat va aprovar la Declaració d’Emergència Climàtica amb l’objectiu de dur a terme una transició ecològica i energètica a la ciutat així com ser una ciutat neutre en carboni en 2050. Per fer-ho possible, i després dels darrers canvis a la normativa vigent, una de les prioritats és crear un model energètic, just i democràtic a través de l’autoconsum d’energies renovables, concretament a través de l’autoconsum d’energia solar.

Per aquest motiu, durant els propers mesos, l’Ajuntament del Prat instal·larà plaques fotovoltaiques a un total de 22 teulades d’edificis municipals, entre centres educatius, culturals, cívics i esportius, amb l’objectiu de generar l’energia suficient perquè l’edifici pugui ser autònom. De fet, l’escola del vostre fill o filla ha estat escollida com a prova pilot, i serà capaç de produir energia, consumir-la, emmagatzemar-la i distribuir-la pròximament.

La producció d’energia servirà, per tant, per abastir l’escola per totes les seves necessitats, així com per les famílies que vulguin formar part del projecte d’escola. Informar-vos que hem iniciat la construcció d’un projecte educatiu al vostre centre per tal de fer un aprofitament didàctic d’aquesta instal·lació, en col·laboració amb tota la vostra comunitat educativa.

Si voleu consumir energia neta procedent de les plaques solars de l’escola del vostre fill o filla i/o estalviar energia, us animem a participar de forma virtual o presencial:

😄Dimecres, 20  d’octubre · 17:00-18:00

Trobada presencial al gimnàs de l’escola

😄Dilluns, 25 d’octubre 18:00-19:00

Enllaç de la videotrucada: https://meet.google.com/kgq-vphc-bhi

Si necessiteu més informació, us podeu adreçar a casaenergia@elprat.cat