L’HORT A EDUCACIÓ INFANTIL

hortescolar

Aquest curs aprofitant que hi havia, a l’escola, una taula d’hort urbà, educació infantil va decidir treballar l’hort als grups de P-4 i P-5 dins l’espai de tallers –ambients. Cada nen i nena ha participat en l’ambient una sessió per trimestre

El fet de tenir l’hort situat dins del nostre pati ha permès que en gaudissin cada dia i s’acostessin de manera espontània i lliure a  buscar males herbes per arrencar,a mirar si calia regar i a  observar el creixement i l’evolució  de les diferents plantes. Hem plantat, regat, collit, i menjat : cebes, pèsols, enciams, espinacs  i patates, estem pendents de les maduixes, les pastanagues i els tomàquets. També tenim  plantat julivert i les plantes que ens van regalar per Sant Jordi.

Observar la cara dels nens i  les nenes en les diferents situacions que s’han donat: a l’anar a buscar aigua amb les regadores, al regar les plantes, quan buscaven  pèsols a punt de menjar, quan descobrien  flors a les maduixeres,  quan  posaven  les mans a la terra buscant  patates i en trobaven, com demanaven pèsols, espinacs i patates per menjar, com intentaven desxifrar els cartells dels noms de les plantes, com han respectat sempre el que estava plantat …i moltes altres situacions que s’han donat,  ha estat una de les satisfaccions més grans d’aquest taller, i ens empeny a continuar i ampliar-lo si cal, de cara al curs vinent.

Nosaltres plantem, reguem , collim i ens ho mengem.

Aquí us deixem les IMATGES