Els beneficis de la lectura

Els beneficis de fomentar la lectura:

En l’àmbit escolar durant la infància

Els estudis que s’han fet sobre la qüestió corroboren que els nens i nenes lectors guanyen en agilitat mental, milloren el seu rendiment acadèmic, augmenten el seu bagatge cultural (quan llegim, aprenem) i, per tant, aquest fet afecta als resultats escolars.

La lectura habitual de llibres millora el coneixement i l’ús, no només del vocabulari, sinó també de les regles d’ortografia i gramaticals, la qual cosa, proporciona fluïdesa i correcció a l’hora de parlar i escriure. A més a més també proporciona una millor concentració i atenció, augmenta la capacitat de retenir i memoritzar informació, i millora considerablement la comprensió.

En el dia a dia a qualsevol edat

De l’hàbit lector se’n pot treure profit, no només en l’àmbit educatiu, sinó en molts aspectes de la vida quotidiana. Amb els llibres aprenem a pensar més autònomament i alimenten la nostra capacitat de crítica –i d’autocrítica- en una societat que tendeix a la uniformitat. I això és positiu, perquè llegir ens fa més receptius a les opinions dels altres –i, per tant, més tolerants-; facilita l’expressió d’idees i sentiments –i això ens dóna més seguretat i augmenta l’autoestima; i provoca i satisfà la curiositat intel·lectual i científica… I tots aquests elements contribueixen a enfortir i assentar la nostra personalitat.